Game Art Comp 5: Geo_ru : Metal Slug dude

Become a member of the CGSociety

Connect, Share, and Learn with our Large Growing CG Art Community. It's Free!

THREAD CLOSED
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 01 January 2004   #1
Game Art Comp 5: Geo_ru : Metal Slug dude

Hello =)

i will try make metalslug dude. cartoonish style... its new for me.

here some screens
http://www.klov.com/game_detail.php...=M&game_id=8675



...so lets start
 
Old 01 January 2004   #2
this one is tough also! hope it doesnt turn out better than Contra in 3D..

post up some sketches of the concept!
__________________
Mirai 1.5: coming soon <-- Cuz XSI is a piece of shiet for modeling.
MR(mental ray) is crap, compare to Maxwell.
 
Old 01 January 2004   #3
sure -) small quick sketch here

just playing with proportion...
 
Old 01 January 2004   #4
This oughtta be cool. His legs are bit short though. Could be the choice you made for the character ofcourse.
__________________
"Although all of this remains quite questionable"
[ Strange Behaviour ][ Sketchbook] [ Little Chicken ]
 
Old 01 January 2004   #5
nice concept!! i would also think the legs could be alittle extended, even for a super deform character.
__________________
Mirai 1.5: coming soon <-- Cuz XSI is a piece of shiet for modeling.
MR(mental ray) is crap, compare to Maxwell.
 
Old 01 January 2004   #6
awesome choice man. the slug games rock!! good luck
 
Old 01 January 2004   #7
tnx for replys =)

update:

Last edited by Geo_ru : 01 January 2004 at 08:01 PM.
 
Old 01 January 2004   #8
looking great Geo..this game was for the neo geo right? I remeber there beeing alot of great games for that system..is tehre a website where I can check out all the different characters for any ideas?
 
Old 01 January 2004   #9
oh man... I was gonna do Marco! oh well, gess you beat me to it. gotta think of another one!

good luck any way!

Kazuya Mochu
__________________
http://www.cafepress.com/kazuya
 
Old 01 January 2004   #10
Twindragon: yes its original for neo-geo, but i played on PS one and afaik its ported on GBA, sorry i dont know site with info.. just with lotsa screens.

Kazuya Mochu: sorry for my english... im not sure what u exactly mean? but thanks anyway =)


cant wait how its lookin in 3d, so i start modeling:


small update:

Last edited by Geo_ru : 01 January 2004 at 08:03 PM.
 
Old 01 January 2004   #11
some progress:


im still noob at modeling, C&C please =8)
 
Old 01 January 2004   #12
well, you don't seem like a noob in modelling to me . great model, comming along really nice.. I also like the fact that you didn't just mirror everything. looking forward to the final product!
__________________
Apply me.
 
Old 01 January 2004   #13
don't overlook how one of the key characteristic of these guys were their 'lack' of necks. Their heads kinda caved into their chests.
I think that would help seperate this from a normal biped guy and give it more liking to the characters.
__________________
Portfolio

Last edited by Neil : 01 January 2004 at 11:01 PM.
 
Old 01 January 2004   #14
Neil: yeah! nice idea, thanks

here some result



 
Old 01 January 2004   #15
update:

around 3800 triangles atm.

and btw i looking for hair modeling tutorial...
 
Thread Closed share thread



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
CGSociety
Society of Digital Artists
www.cgsociety.org

Powered by vBulletin
Copyright 2000 - 2006,
Jelsoft Enterprises Ltd.
Minimize Ads
Forum Jump
Miscellaneous

All times are GMT. The time now is 02:23 AM.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.