The Journey Begins Challenge (3D) Entry: Castania Giuseppe

Become a member of the CGSociety

Connect, Share, and Learn with our Large Growing CG Art Community. It's Free!

THREAD CLOSED

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 03 March 2006   #16
Originally Posted by Womball: This is low poly? Wow! Very expressive too. The wings are too simple for the scene though. You have so much detail and than these simplistic wings. Your name is cool by the way.

I must give more detail to wings with texture color and bump. Thx for comment.

Old 03 March 2006   #17
WOW, mi piace il tuo concetto Giuseppe, non ho chiaro come mai lei si trovi sotto le radici(sono radici quelle che si vedono?
Buona fortuna davvero!!!

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=330707

Old 03 March 2006   #18
Originally Posted by centurionit: WOW, mi piace il tuo concetto Giuseppe, non ho chiaro come mai lei si trovi sotto le radici(sono radici quelle che si vedono?
Buona fortuna davvero!!!

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=330707

Grazie. Finalmente un italiano, pensavo fossi l'unico. Il folletto non si trova sotto le radici, in realtà ho inquadrato l'ambiente sottosopra.

Old 03 March 2006   #19
Si ma il fiore è dritto...penso che inquadrarlo sottosopra crei confusione...ma non so..a me si ma magari sono solo io, eheh

Però aggiungo che nonostante questo l'inquadratura mi piace parecchio

Last edited by centurionit : 03 March 2006 at 10:29 AM.

Old 03 March 2006   #20
Looks like a nice idea.Can't crutiqe much now.Will wait for more details from you...

Good luck my friend

Old 03 March 2006   #21
very interesting way to illustrate the pass from chrysalid to butterfly. Posing is very good for me ! wait to see high poly and texturing ! keep it up

Old 03 March 2006   #22
Originally Posted by centurionit: Si ma il fiore è dritto...penso che inquadrarlo sottosopra crei confusione...ma non so..a me si ma magari sono solo io, eheh

Però aggiungo che nonostante questo l'inquadratura mi piace parecchio

Beh... non hai tutti i torti. Mi sono scervellato per non cadere nella banalità quindi ho giocato tra il razionale e l'assurdo. L'idea del mondo capovolto mi ha preso parecchio. Tra l'altro non è neanche tanto facile lavorare a testa in giù . E' un esperimento quindi non ho certezze sul risultato finale. Potrebbe venire una schifezza totale. Comunque ci provo. L'importante è partecipare.

Old 03 March 2006   #23
Mi piace la tua idea, ma quel fiore, per altro molto bello e che dà valore all'inquadratura, disturba il senso dll'orientamento...non voglio romperti ma spero sia una critica costruttiva...potresti mettere il fiore al contrario e lasciare il bozzolo attaccato a quest'ultimo, con sullo sfondo altri fiori...
So che è difficile trovare una soluzione, pensa che ho mangiato con il piatto davanti al monitor con la tua immagine davanti....
Beh vedi tu comunque....Buona fortuna...ah e fai qualcosa che renda le ali + dinamiche...
Vedrai che viene bene!!

Old 03 March 2006   #24
This looks like pretty nice idea. I think you should be very careful about background power. Might kill your main theme. Love your view angle. Keep up good work

Old 03 March 2006   #25
Originally Posted by Oweron: This looks like pretty nice idea. I think you should be very careful about background power. Might kill your main theme. Love your view angle. Keep up good work

Oh yes. This is exactly my main problem

Old 03 March 2006   #26
Cool, looks like it's gonna be a wonderfull image

Old 03 March 2006   #27
Arrow

Wow impessive modeling here

Great concept, I`m looking forward to see more

Good luck and have fun

Old 03 March 2006   #28
Shading (Textured and lit): Test texture

Finaly i'm working on the shader. This is a first test. It's not perfect but i'm still working on it.

Old 03 March 2006   #29
Nice concept I like it. One crit. the caterpillar doesnt bend in a natural way. You can really feel the way you bent it or the bones inside. The curve doesnt look nice. besides that I really like the idea. Keep it up

Dominance War 4

My Blog
My website

Old 03 March 2006   #30
Cool Servi of the gleba

Il tasso di donne nelle illustrazioni di The Journey Begin è veramente alto.

Alla fine siamo tutti "servi della gleba"...

Buon lavoro e buona fortuna.

Thread Closed share thread

Posting Rules