View Full Version : DWIII - 3D - Oshima - Survivor King

02-17-2008, 12:10 PM
- LAST UPDATE --------------------------------------------------------------------

Hammer Normal Map

02-17-2008, 04:59 PM
no hay prisa, tenemos casi 2 meses :rolleyes: espero ver con lo que sales :thumbsup:

02-19-2008, 04:04 PM
I´m working hard to put my crazy ideas in one sketch
A couple of things flow into my brain but i can´t understand it:

I think that i need work more in my concept, but now i can see light at the tunnel`s end...

02-22-2008, 04:50 PM
After One week brainstorm.... (inspired by blackneko)

02-22-2008, 04:58 PM
Oh dios mio! Es acooooojonante tio! Pfff creo que el resto de la peña no deberia de seguir con lo que están haciendo.... ya tenemos ganador! Me flipa la paleta de color, la iluminación, y que decir del modelado? 5 Estrellas!

02-25-2008, 08:11 PM
Oh dios mio! Es acooooojonante tio! Pfff creo que el resto de la peña no deberia de seguir con lo que están haciendo.... ya tenemos ganador! Me flipa la paleta de color, la iluminación, y que decir del modelado? 5 Estrellas!

venga hombre...

one thing is clear... the topology is very neat!

C'mon man, I know you can do better

03-14-2008, 12:29 AM
No time for modeling only a little work in my lowpoly model.

03-14-2008, 12:38 AM
The topology on the knee doesn't look good for animation, check that!

03-14-2008, 12:46 AM
Que le follen a la animación, :buttrock:

In english (or similar): Oh, thanks, Sergio, i try to fix it when i had more time, maybe next week.:shrug:

03-14-2008, 01:31 AM
Sabia yo que ese era el tipo de comentario que podia esperar de ti...

[english] I knew you would appreciate some comments from me :thumbsup:

03-21-2008, 02:22 PM
Comenzando el melón...
Si ya lo se, no parece muy terrífico, pero es un comienzo
(Starting Head base mesh)

03-21-2008, 05:26 PM
Añadiendo los piños de la gallina atómica.
(A Little update about the mouth)

03-25-2008, 07:28 PM
Nude Body Base Mesh (WIP)

03-25-2008, 11:02 PM

Parece que las zarpas te sirven para algo. La geometría esta bien fluida, pero la pose no me convence. El rabo te dara menos problemas si no va haciendo eses.


Nice work. The geometry flow so good, but the pose looks strange. The tail will give you less problem if didn`t makes "s"

03-26-2008, 11:21 PM
No problem with the tail, because i use a 3dsmax modifier named Path Deform, is only a visual effect, in the base pose the tail dont have deformations.

03-28-2008, 07:23 AM
(La gallina atómica con la armadura que le robó a los caballeros del zodiaco)

03-30-2008, 12:12 PM
Finish Base Model.

03-31-2008, 06:23 AM
(Como puñetas será la morfología draconiana? :))

04-02-2008, 06:27 AM
Zbrush (The first two hours, building muscles or similar :))

04-04-2008, 06:17 AM
Details, details in a nude body, mmm...., i dont know about details when the creature use armour, but always looks better, i think.

04-04-2008, 08:36 AM
looking good .... veo que estas clavando la morfologia draconiana... y la armadura??

cuando noos deslumbraras con el concept art del personaje??..,

va bien la cosa, va bien...

04-04-2008, 08:51 AM
Tus Dragonadas Alfinal Si Si Si...

What Do You Obtain This Definition?...

04-05-2008, 07:40 PM
There are enough details for a nude body under armour, i think :buttrock:.
Now starting the head...

04-06-2008, 12:08 AM
Looking good so far, i hope you will have enough time to finish.

Keep it up.

04-06-2008, 04:14 PM
The Head is finish, i think.
(Starting the side tails, the tail and the wings)
About the time, i dont know, i need 3-4 days for modeling and another 3-4 days for texturing, :eek:, who knows....

04-07-2008, 08:26 PM
The wings...

04-07-2008, 09:01 PM
Por fin español! la textura te esta quedando del PM pero crees que tendras tiempo suficiente para terminar tambien el personaje en low poly ? espero que si vas bien, la morfologia dragonica es como a uno le de la gana esta basada en distintos animales existentes.
tambien me fui por el lado dragon el mio es un Invoker yo hasta le puse pelo y barba .

04-07-2008, 09:06 PM
Hey thanks, There is no time but maybe i can finish at time
(Pués queda muy poco tiempo, pero tal vez me dé tiempo a terminar)

04-07-2008, 09:59 PM
HO, HO, HO!!... ahora si que mola....

esos alfas de moda (al final va a ser que si que sirven para algo...)

habra que pedir un extra time!!

04-10-2008, 05:25 PM
Details in the double tail with the artifacts and in the double "Pilon" hammer

04-10-2008, 11:50 PM
Body Armour Set I (No final material, use a default material from Zbrush)

04-11-2008, 04:10 PM
Body Armour Set II (winth one default Zbrush material)

04-11-2008, 08:18 PM
Normal Mapping. (trying the config...)

04-12-2008, 08:19 AM
Half-body Normal Map

04-12-2008, 10:23 AM
Hammer Normal Map

CGTalk Moderation
04-12-2008, 10:23 AM
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