View Full Version : Spectacular 2D Entry: linda lukšić

09 September 2005, 08:16 AM
linda lukšić is entered in the "Spectacular Challenge" update: View Challenge Page (

Latest Update: Coloring WIP: more work (

09 September 2005, 08:24 AM
Hi Linda! :)

09 September 2005, 08:26 AM
hie linda~glad u've joined,good luck to u my friend~:)

09 September 2005, 08:27 AM
helooo nice to see u here...too lol well enjoy:love:

09 September 2005, 08:56 AM
Poshspice: yaaaaaaaaay!!!hiya!!:D
sh@ke: yaaay!! im happy i joined too, and im happy to see u all here!!!:D
nebezial: yaaay!! hi nebz!!!:D

09 September 2005, 09:25 AM
Hi Linda... I'm always a big fan of your art... and I'm waiting impatiently the beginning of your piece.

Best wishes and good continuation :wavey:

09 September 2005, 09:28 AM
hehe and another fan takes place your show! best of luck and cant wait to see what you come up with, best of luck and have loadsa fun Linda! :bounce: :beer:

09 September 2005, 09:52 AM
hiya! linda!!

09 September 2005, 10:41 AM
excellent..cant wait to see what you do...loved your progress and interaction last time.. good luck

09 September 2005, 11:04 AM
welcome and have fun!


09 September 2005, 12:02 PM
Yooouoouuh !!! Linda is back.



09 September 2005, 05:57 PM
Hey linda. Happy to see you here. this is going to be fun, hehe.


09 September 2005, 06:04 PM
hi Linda,
have fun and good luck.:D

09 September 2005, 08:13 PM
hi you've joind too.......good ......i expect cool things to see from You......Good luck:thumbsup:

09 September 2005, 09:02 PM
Lol. ITworked. You are here. Good to see you join us.

09 September 2005, 10:49 PM
edited sorry

09 September 2005, 10:51 PM
oppsie...wrong post

09 September 2005, 10:56 PM
welcome calisto, good luck on your image!:thumbsup:

09 September 2005, 10:56 PM
Lemog: thanx alot!!best luck to you too my dear friend! cheers!! :)
the1st_angel:thank u sooo much angel!! best luck to u too...and fun..i know ill be having ton of those... :D
NOOB!cheers, noobie!!! :D
W!L:thanx alot!!! :D
Squibbit:thank u ...u have fun too..i know i will :)
spacesnail: of couse im back!!!teeeeheee!!cheeeers!!good luck to u! :)
Arc80: im so happy to see u here too!!thank u my friend!! :)
xric7: yaaay!!hi xric7! thanx alot!! same to u!!! :D
kmest: of course i joined in!! i started to miss challenges, after a big here i am!thanx alot my friend!! :D
pushav: lol!!thanx alot!! now the fun begins!!!:D

09 September 2005, 10:58 PM
Now we can start. :thumbsup:
Let the games begin. More Clisto goodness.

09 September 2005, 12:29 AM
Good luck Linda:thumbsup:

09 September 2005, 03:49 PM
Hello Linda! Nice to see you again!:) Good luck for the challenge!

09 September 2005, 03:57 PM
Best of Luck to you on the Challenge. :thumbsup:

09 September 2005, 09:57 PM (

well here is my first sketch.. my ideao for this challenge would be something apocalyptig, so i searched for inspiration in bible.this is the first rider of the apocalypse:

"And I saw: and behold a white horse, and he that sat on him had a bow, and there was a crown given him, and he went forth conquering that he might conquer"

this is only one part of the picture...and ill proabably change it milion times! cheers!!:)

09 September 2005, 10:01 PM
yaaay a horsie!! nice work linda.

mine is kinda religion based too.

looking foward to more development.

09 September 2005, 10:02 PM
Using hte bible for inspiration hmmmm........ Spectactular!

Keep it up. I expect big things from you like on the last challenge.

09 September 2005, 10:10 PM
Hey Linda, welcome to the fray again, the first concept sounds good, always fancied tackling a horseman of the apocalypse picture myself at some point. It's early stages yet, so I'll wait to see how else you progress the sketch before giving any feedback. best of luck!

09 September 2005, 10:13 PM
pushav: woooow!! dont expect so much from me...ive never done anything spectacular like this is all new to me...i guess it will be a good practice for me!! thank you my dear friend:)
ace4016: thank u!! good luck to you too!!!:)
Fiolka Alexandre:hiyaaa! glad to see u too! thank you my friend!!best luck to you too!:)
11th Door: hello! thank u very much!:)
NOOB!i love horses there will be more of them soon!!!:love: thank u noobie!!
pushav: thank u very much!!u are too kind...:blush: :D

09 September 2005, 10:16 PM
Zepyhri: hiya! thank u very much!! im so glad to see you!!good luck to you too!!:)

09 September 2005, 10:43 PM
looks great, linda!

i also thought about using the Bible as reference.

good luck.

09 September 2005, 10:56 PM

Good Luck!!! :bounce::bounce::bounce: We want to see you kick Neb's boo-tay!!! :scream:

Cheers! :)


09 September 2005, 11:48 PM
Riders of the apocalypse... a real good project... and for sure, Spectacular :thumbsup: I hope to see soon more of your composition Linda, even if that's change millions times... :scream:

09 September 2005, 12:18 AM
looking good linda,totally love the title for ur piece,i might go with my lantern idea and its gonna touch religion as well.hehe.keep pusing my friend!:thumbsup:i'll be looping around

09 September 2005, 12:48 AM
cool, one of the horseman of the apocalypse. How bout doing all four of them, charging, and adding some special effects representing their own distructive abilities? I don't know, just giving suggestions here, hehe. Good start though (i haven't even started mine...oy).

will be waiting for more :thumbsup:


09 September 2005, 07:29 AM
Hi Linda,,did not manage to read what are you doing as a theme.

What is the rider about.

09 September 2005, 07:35 AM
OooOoh... the horsemen of the apocalypse, eh? That could be reeeeally cool.

Are you gonna stick with one? Or do all four?

Whichever way you go, good luck and have fun, Linda!

09 September 2005, 08:16 AM
linda...the concept looks nice....i like the sence in it.......BTW what is he aiming at?

good luck:thumbsup:

09 September 2005, 08:32 AM
Nice sketch!:thumbsup: It will be a great work when finished but I don't see anything spectacular in it.

09 September 2005, 11:56 AM
Looking pretty dynamic! Me likes it! :)

Good luck!

09 September 2005, 12:33 PM
Mordalles: thanx alot mate:D
Rebeccak:thank u sooo much it means alot to me when a queen of anatomy comes to visit
hahahahah...nebz is too good for me!!good luck to u too!!!thanx alot for the support!:)
Lemog: thanx alot my friend!! u'll see it soon!!ill make all four proabably!:)
sh@ke (sh@ke): yaaaay!!! thanx aloooot!!!u are a dear friend!:D
Arc80: thanx alot i really like your suggestion!!there will be all four!:D
A I R: hiya!!it is the first rider..his name is courage, and he has a bow to conquer everything, after him will go war, and after him profit, and then death..thats the four riders and they make sense connected to each other..:scream:
duddlebug: yaaay! thanx alooot! ill make all four!!good luck to u too!!:)
kmest: thanx alot Reza!!he will proabably be on a hill somewhere behind..i dont know ill proabably change it again:)
Nachev: this is not really my theme...and u dont see it because its not even half way there..heh i like to change it alot! so i put a sketch to represent my idea first...cheers!:)
SoniaNotRed: yaaay! sonia, so glad to see u!!thanx alooot!:)

09 September 2005, 02:16 PM
Nice concept Linda - interested to see how this turns out.

09 September 2005, 02:30 PM
ohhh... another rider of the apocalypse :) interesting theme, i am curoíous what you will make of it.

waiting for the next update :)

09 September 2005, 05:20 PM
what's spectacular about the apocalypsis? :D
That sketch rocks!!


09 September 2005, 06:11 PM
huhu linda! welcome and good luck! :bounce:

and i loooooove the white horse! :love::love::love:

09 September 2005, 06:55 PM
Great idea, the first rider!
I think it is a bold idea to paint it as an individual rather than all 4, as you said you got the idea from the bible and I think it has them appearing in stages, not all at once.
Good luck.


09 September 2005, 06:58 PM
nice to see you again linda...nice start!! good luck :applause:

09 September 2005, 08:36 PM
Awesome concept, linda! I've always loved imagining what those apocolyptic riders looked like. :twisted: You're off to a great start. You may want to have the rider actually riding the horse (or at least sitting on it)... it may help give him a more impressive presence? :shrug:

Anyhoo, I know you're still brainstorming... so keep it up. I'm looking forward to seeing more. Have at it! :applause:


09 September 2005, 07:19 AM
The four horsemen of the apocalypse is a fab idea Linda. Have you read 'Good Omens' by Terry Pratchett? He invented some more horsemen: 'Grievous Bodily Harm', 'Cruelty To Animals', and 'Things Not Working Properly Even After You've Given Them A Good Thumping'.

09 September 2005, 09:49 AM
cool concept and nice style in sketching ! have to see more . cheers

09 September 2005, 09:49 AM
Hi linda,

Great to see you in the challenge, nice idea looking forward to your millions of updates...:)

09 September 2005, 10:49 AM
Magnemar: thanx alot mate!:)
Llynna: another? who else is doing it?thanx alot fr your kind support! cheers!:D
coCoKNIght: teeeheee! thanx!:D
dunkelgold: u like horses too!! me tooo!!thanx aloooot!!:)
Steve Iacopetti: thats a great idea. thank u so much! i was really having a pain thinking about a composition but now i think i have it!!:bounce: thanx a bunch!
OrO: yaaay!! hiii! nice to see u too! thank u!:)
artjunkie: thanx alot on your support! yes i will put him on a hors...i yust got an idea....:scream:
Poshspice: thank u so much!! no i havent unfortunatly..but now im quite interested. i think ill borrow it after my exams are over! thank u!:)
yunisirees: thank u soo much! ill make more soon!:)
element5: yaaay!!! im so glad to see u too!!teeeheee u bet it will be a millin..cus now i have more time to do it!!thanx alot on your support!:)

09 September 2005, 11:04 AM
just a quick hello from me! Im in a hurry at the moment so I'm just checking in ur thread. good luck with this challenge :)

09 September 2005, 11:21 AM
nice to see you in the challenge again. nice sketchs so far. Looking forward to see your update. Good luck:)

09 September 2005, 03:44 PM
Millions of updates= Millions of good artwork.

09 September 2005, 03:48 PM
:) Hi Linda very nice sketch, good starting! good luck


09 September 2005, 04:11 AM
nice concept!
me love white horse alot.:buttrock:

pushavMillions of updates= Millions of good artwork.

09 September 2005, 04:12 AM
sorry for double comp was sick!:blush:

09 September 2005, 01:22 PM (

here is another slight sending riders randomly...
well here is a fourth rider and its only one part of the sketch. he will not have a skeleton face because it death were talkin about here...i mean he has been doing his yob propery for centuries so i guess he should be in good shape...however he will be wearing some kind of a mask. because we cannot know how death looks like till the last minute when it reveals.
he will have very long hands, and almost like sharp talons...they are long because he can reach everyone when the time i changed iconograpy a bit...but he will still have his atributtes of destruction mentioned in the bible:

And behold a pale horse: and he that sat upon him, his name was Death. And hell followed him. And power was given to him over the four parts of the earth, to kill with sword, with famine and with death and with the beasts of the earth.
well i dont know about the beasts...maybe a symbol of catasthropes, sword he will have, and as famine ill put locusts aka hunger, and rats as a symbol of desease.
well thats that for ill do a more detailed character designs.

09 September 2005, 01:25 PM
whoa! i like it ,that looks excellent linda!

i like the anime style death look very much..keep at it!

09 September 2005, 01:32 PM
NinjaASSN: hi! nice of you to stop by!:) good luck to you too buddy!!
keko: yaaay! thanx alot!:)
pushav: teehee! thanx alot! u are so nice.:)
Gus_clifton:thanx alot buddy! cheers!!:)
xric7: aww thank u so much my are so nice...:)
dont worry about it! it tends to happen to me too!cheers!!

09 September 2005, 01:32 PM
the sketches are looking good linda . have to see those detailed charactor designs. nice work !

09 September 2005, 01:34 PM
NOOB! waaaaaa!!thanx alot noobie!!!:love:
yunisirees: thank u soo much! ill make it soon!:D

09 September 2005, 03:20 PM
wow!nice update!will look forward to see character design and overall comp.
good luck.:bounce: :thumbsup:

09 September 2005, 07:31 PM
dont like the choice of colours...its so not u ...but love the design and the scary mood, gambate!:thumbsup:

09 September 2005, 07:56 PM
Interesting, that's a very dark piece you got there. I like :thumbsup:
Can't wait to see how you interepret the other two riders. wiil come back for more.


09 September 2005, 09:43 PM
xric7: thanx alot buddy!:)

nebezial: hahah well u know never satissfied so...
but im glad u like the mood!cheers:)

Arc80: teehee thanx archie!!:)

09 September 2005, 09:53 PM
Nice concept, I am bible driven person, hopefully I am one that is in to the revelations of humans of us all, just what I believe, I will keep a close eye on this one!:thumbsup:

09 September 2005, 10:20 PM
yay a new rider!

09 September 2005, 11:02 PM
Nice interpretations of the riders Linda. I like the way you have designed both characters. I can't wait till the other 2 ( or are there 5 horseman?) show up.

09 September 2005, 03:18 AM
hi, very nice, not quite sure what is what but I like it

09 September 2005, 04:24 AM
hey linda.....i like your new scetch too...nice job...maybe some color correction ....,,but my vote goes to first one:thumbsup:

09 September 2005, 10:51 PM
that rider of death looks amazing. love his stance. great work!

09 September 2005, 12:32 AM
nice sketch.. interesting idea...

good luck linda!!:thumbsup:

09 September 2005, 02:48 AM
wow,nice ,u've got the colors rendered~interesting death design,u could play more with the angle as well as the composition,just keep it coming linda~:scream:

09 September 2005, 05:14 AM
Very good starting Linda... I like the first tones and forms.
The history is very coherent, and the very prehensible atmosphere already.
The subject is really good, I await impatiently the next steps of creation.
Cheers :thumbsup:

09 September 2005, 06:57 AM
thats nice stufff... alot more dark than your last challege.... keep em coming!

09 September 2005, 10:54 AM
beelow: thanx alot mate:)
pushav: teeheee! lol:)
ace4016: thanx alot buddy...huh? 5 riders? no...there will be four:)
Korline: lol the four riders of apocalypse, thans alot for the support my friend cheers!:D
kmest: hiya Reza, lol the colours are not done yet but thanx for the crit cheers:)
Mordalles: thanx alot buddy!:)
Ducklator: thanx alot good luck to you too:D
sh@ke (sh@ke): thanx alot mate, well i still have 99 998 sketches more to go, so this isnt a final version of it all yet thanx alot for your kind support!:D
Lemog: thanx alot my dear friend, you are so kind...:)
W!L: the idea itself is quite dark too.. so i guess i dont have a choice...but we will see what will become of it all. cheers! thanx!:)

09 September 2005, 07:02 AM
Hi Linda

Just WOW WOW WOW :thumbsup: :thumbsup: I love your designs


09 September 2005, 05:07 PM (

a slight update...a character design as promised!:-)

09 September 2005, 05:10 PM
now thats a spectacular death,excellent job linda! :applause: :buttrock: <----u won't catch me doin that in real life.

09 September 2005, 05:10 PM
thats really cool.... the lighting and colour is great... dramatic... o and i ment the idea was alot more dark in my last post, not the pic!

09 September 2005, 05:11 PM
almost beat u to the punch MR. Green U too fast

09 September 2005, 07:39 PM
very nice design!the spine look realy cool.:bounce:
can't wait for more.cheers.

09 September 2005, 08:10 PM
great design linda :thumbsup: do the others! do the others! teeeeheee im looking forward to it :)

Will your scene include all of them ? mhhhm maybe the riders of the apocalipse could play twister ( that would be spectacular :D :D :shrug:

09 September 2005, 08:50 PM
like your character design very much, want to see all that together :applause:

09 September 2005, 10:24 PM
great character right now!

09 September 2005, 07:09 AM
very nice concept! I love the stuff thats coming out of his back, makes him something special and remarkable.

09 September 2005, 07:22 AM
nice pic, this latest one... :thumbsup:


09 September 2005, 07:47 AM
yet another cool design of death linda~i taste abit of nebezial painting style in urs here~hehe

09 September 2005, 07:54 AM
Starting spectacular... nice design for sure... stay for more :thumbsup:

09 September 2005, 07:54 AM
wow, thats a nice one :) love the design very much :) totally different from mine and thats the fantastic thing about it, all this ways you can approach a subject. really fascinating

keep it up :thumbsup:

09 September 2005, 08:07 AM
Oooh! What a cool design Linda! I iike your colour choices too.

09 September 2005, 11:44 AM
hi again :) thanks for droppin in :)

btw i just noticed if you put the 2nd sketch together and the horse sketch together it would look pretty damn nice... :)

09 September 2005, 11:56 AM
Nice design :D
It's different than the average Death designs I've seen.
Keep it up :thumbsup:

09 September 2005, 12:02 PM
NOOB! teeeheee thanx alot noobie!!:)
W!L: oh...the idea huh??hehehe sorry i misunderstood. thanx alot on your support my friend! cheers!:)
xric7: thanx alot my friend, cheers:D
Vahn: yaaaayy!! thanx alooot!!thats not a bad idea u got there ill see what i can do!!thank u my friend!:)
Korline: thank u so much korline. well first ill make designs of them all and then ill put them together...hmmm...who knows maybe ill put a sketch of it all together..hmmm.we'll see...:)
bao: thank u very much!:)
NinjaASSN: waaaa thank u...i think those word are waaaay too big for me...but thank u so much on your kind support!!:)
Squibbit: thanx alot!!:)
sh@ke: hehehe thanx alot! lol thats right..i think he influenced my work a bit!! cheers:)
Lemog: aaaww thanx alot!! i am so happy to have your support!cheers!:)

09 September 2005, 12:17 PM
Llynna: yes i saw yours too!! im happy about it also! im so glad you dropped by!!:)
Poshspice: thanx alot posh!!cheers:)
Slav: thanx alot slav!!yeah but if i did the horse also it all would be confusing..ill send horse as a seperated sketch.:)
Lady Medusa: thanx alot!! cheers!:)

09 September 2005, 12:29 PM
HI Linda, :bounce: Cool to see you again. I wish you all my best. It's a good start, I'l keep on visiting you to follow your advance on that one. :thumbsup:

09 September 2005, 01:13 PM
Hey Linda, looking great this far, I love the design for death, though on the full shot his head looks a tad on the small side. But great colour and texture... can't wait to see the rest, will you be doing a really different looking horse too, with elements of death?

09 September 2005, 04:57 PM
Cool looking Death! :thumbsup:

09 September 2005, 08:36 PM
hmmm.... i wonder why the other 2 horseman are late?...hmm
hehe, just wanted to drop by and say more update please :bounce:


09 September 2005, 10:28 PM
hi linda...nice scetch..i like the design of that caracter.....keep doing good work:) :thumbsup: :thumbsup:

09 September 2005, 08:31 AM
hei linda,
dropping by to check on and i find a coool death . it is!
very facinating ! cheers!

09 September 2005, 08:44 AM
thierry2005: yaaay thierry!! so glad to see you!thanx alot for your kind words!:)
Zepyhri: i know the head looks small because i made hands lookk big! (so that it can grab anyone) indeed i will, the horse will have elements of death, but im still brainstoming about the design...ill think of something soon! thanx alot for your support my friend!:)
SoniaNotRed: thanx alot, sonia!!:)
Arc80: yep! you are right archie!! they are late because im coming up with their design...i dont want them all to be in armours and stuff id like to make everyone look differen as their roles are is quite difficult...but i can do it!!:)
kmest: thanx alot my dear friend!!:)
yunisirees: waaaa you are too kind...:blush: thank you so much....:)

09 September 2005, 08:46 AM
thx!! i needed somemoral boosting..i've een feeling kind of low after the spiderbyte:sad: i really like your last image and the colors on his suit

09 September 2005, 08:52 AM
Hi Linda, nice sketch! da ti bude sretno!

09 September 2005, 10:10 AM
Hey Linda youve got great ideas comming in,keep it going,,
Best of luck!

09 September 2005, 02:20 PM
Great stuff. Glad to see you and a lot of the gang from the last challenge back for more this time. I'm looking forward to seeing it all evolve into the exceptional art I know it will.


09 September 2005, 09:18 PM
Hi Lindach,'ts up gerla.
Like the death guy there,,but he might get him self serious trouble with that shiny thingie back there when depositing stuff in Water Closet :D
Wonder what goes next here,,keep strong gerla,,seeya. :thumbsup:

09 September 2005, 11:19 PM
linda: good to see you in the contest as well! You seem to have a very solid concept. I was going to go for something biblical as well but decided by idea of "angels" was spectacular but... not too dramatic, pulse quickening, etc... if you know what I mean. Go forward in full force, as I see you are starting to do! I like the designs you are going with for death, however... I am almost wishing for a little more "evil" vibes coming from them. A slight dip in the eyebrow...? I don't know. I love the arms and hands/fingers and blues are a great choice too.

Waiting for more.
Best of Luck.

09 September 2005, 11:50 AM
great work on the character sketches.
i think i wouldn't want to meet that death, most important, if death invites you into a dark place, run. it's unhealthy in there o_o

09 September 2005, 06:12 AM
Hi Linda, I finally got it, it's very cool
just think ur proprtions on the tail are not there,
love ur renderind
those frasez are on Jonny C cd I was just listen to

09 September 2005, 09:56 PM
great concept linda, finally found time to go trough your thread to see what i missed! your fantastic skills and the great topic promisse a great and epic piece, and what can be more dramatic than the apocalypse itself! great sketches and very cool details yet, can't wait to see more! :thumbsup: :bounce: :applause:

09 September 2005, 08:31 PM
You've really improved my dear ;)
Nice to see you again!

10 October 2005, 09:10 PM
hey linda... great character!! I like it! looks awesome! I'll wait to see more!!:bounce:

THE Wizard
10 October 2005, 09:49 PM
Hey Linda! Whats up? Hey nice, concept and characters... as before :)
I'll keep my eye on your work... as before :))
sse ya- that is read ya!

10 October 2005, 09:53 PM
Update!! :bounce: update!! go linda!! :bounce:

10 October 2005, 12:44 AM
your caracter look's really cool!

Good luck! :thumbsup:

10 October 2005, 11:26 PM
Hi there, I love the cold colours of death..very cool (excuse the pun).
I also like the mask he is wearing.

Your overall concept is great and I am looking forward to seeing more!

10 October 2005, 01:40 PM
Hi calisto. WOW amazing Piant. I can't no say to much because may be there are to much do isn't it?.
I'm looking forward to see updates. Go go go go....:bounce: :thumbsup:

xbo :scream:

10 October 2005, 05:30 AM
No update here ? mmmhh... I'm a litte sad... I'm waiting anyway... I hope you re-start soon your project Linda... :thumbsup: :wavey:

10 October 2005, 09:14 AM
Very very cool design; Love it. Will folow the thread to see updates.

10 October 2005, 12:31 PM
Update! Update! Update!
:bounce: :bounce: :bounce:

11 November 2005, 03:35 PM (

hi everyone!! im back! sorry for the delay i had some other business to attend to...
well i changed the concept! i decided to make a year change from this one ( year of rooster to the next one the year of the dog! through that proces i decided to put in backround the change of seasons.
i dont know how i got to that idea but i personally like it!for me this was a spectacular year so ill try to show it in best of my abilities!!cheers!!:D

11 November 2005, 03:44 PM
Nice to see you back in action, linda, Good luck!

11 November 2005, 04:58 PM
:) weeeee you're back...nice fast there isn't much time left..good luck:applause:

11 November 2005, 06:43 PM
yaaay ur a rooster pucock

11 November 2005, 09:34 PM
Cool idea Linda !
Hope you'll have enough time.
Looking for the colour blocking :bounce:



11 November 2005, 05:44 AM
Yeah... you're back... and with a new project... finally, I think to prefered this new one... the thing I particulary like is the composition... really good... I already imagine the scene... that certainly can works very good...

...and I'm must acknowledge to be very impatient to discover your nest steps of creation.

Keep it up your art Linda... and best wishes for this new nice idea... go go gooooooooo and don't stop... end is near now... and you must finish it.

Good courage for drawing cessions :thumbsup:

11 November 2005, 01:38 PM
Great idea! :thumbsup:
Now hurry, hurry, hurry! :)

11 November 2005, 08:21 PM (

yaaay and here are the colours..thanx alot for the support everyone
im working hard to keep up right now...this is a close up since my computer cant stand photoshop or layers so in order to colour i need to crop piece by piece and then having a nervous breakdown but ill be fine...XD

11 November 2005, 08:29 PM
beelow: thanx alot friend!!:)
OrO: thanx alooot! ill work my butt out!!:)
nebezial: ihihihi of course, and im nuttier than ever!!!:arteest:
spacesnail: yaaay! thanx alot my friend! i think i will have enough time!!thaaanx! cheers!:beer:
Lemog: wow! thanx alot for the support my friend! ill work even harder now!!! thaaaanx!!!:)
SoniaNotRed: thank youu so much!!:)

11 November 2005, 08:40 PM
It sound like you have 'fun' using Photoshop Linda! :) These colours are looking gorgeous, and very sensitive. Good luck with what seems to be a very personal piece for you! :D

11 November 2005, 08:54 PM
hey linda....its good to have you back here....
nice scetch BTW,,try to make it finish on time....go go goooooo:bounce: :bounce: :bounce: :thumbsup: :thumbsup:

11 November 2005, 02:35 AM
hey there. i love the last update! :thumbsup: :thumbsup: great work. :)

11 November 2005, 10:20 AM
uuu shinyy liikeees

11 November 2005, 10:37 AM
wow, great job calisto, can't wait to see more :thumbsup:

11 November 2005, 03:24 PM
Beautiful coloring! :thumbsup:

11 November 2005, 04:45 PM
Glad to see you're back in it, Linda. I won't keep you from yuor artwork long... hurry hurry! :)


11 November 2005, 09:35 PM
Beautiful composition and colours! There is so much potential in this image! You don't have much time left though! :wip:

11 November 2005, 03:47 AM
full speed ahead linda~'m really glad u r back:)very nice coloring here

11 November 2005, 06:14 AM
uuuu...the colorsare soo cool:bounce: andthe way she looks:arteest: :p :p this is going to look so so good :) good luck

11 November 2005, 05:45 PM
fantastic colors, and what a beautifull flow. love the piece, keep up your great work Linda :)

11 November 2005, 09:24 PM
Beautiful colors, I think it there will be a magnificent work!

11 November 2005, 01:35 AM
Wow, very nice. I cant wait to see more. But I am nervous for you. Tick tock...

11 November 2005, 03:32 AM
wow!!cool concept and original.i love the pose and beautiful:drool: :drool: :drool:
happy new year Linda.:bounce: cheers.

11 November 2005, 06:53 PM (

yep...i know that this isa crappy lineart but i guess itsbetter than nothing...recentlyi had some problems with my internetconnection and i couldnt post anything..but im working intensivly on the pic.
this is the overall coposition.
thanx alot everyone on your support...ill update soon..:D
...*runs to paint some more

11 November 2005, 07:12 PM
Poshspice:yep, you've got it! thanx alot my dear friend!:)
kmest:yaaay! hi kmest! ill make it!dont worry i progressed in speeda bit!thanx alot!:)
Slav:thanx alot!!:)
nebezial:tx nebzie!!:love:
Skurai:hiya there skurai, thanx alot for the support!!:)
SoniaNotRed:thank you so much!!:)
walrus:thanx alot friend..ill try to update alot this weekend to keep up.:)
Lync:thanx alot!! dont worry ill make it!!:)
sh@ke: roger!! thanx alot my friend!!:)
OrO:thank you so much!!i hope it will. i'll do my best!:)

11 November 2005, 07:15 PM
the1st_angel:thank you so much,angel!:)
Nikolay:i hope not very fond of the whole spectacular theme, but ill do mybest on it! thank you!:)
SquishMe:thank you! dont worry i can make it!:)
xric7: thank you so much, happy new year to you too my friend! cheers!:)

11 November 2005, 07:26 PM
Yee HA !
This is really colourful, delightful... whereas you say it's a crappy colortest
Best of my encouragfements :bounce::bounce:


11 November 2005, 08:41 PM
There´s some nice flamencomoves! You´ve captured the movement really well here!
Looking good this far!

11 November 2005, 10:26 PM
Ej Linda, I like the concept of your picture. The way that cold colors on the right side oppose warm colors on the left, and yet they fill each other...
Sritno ti na natjecanju ili sto je vec ovo!

11 November 2005, 09:11 AM
I really like the energy in this

11 November 2005, 02:40 PM
oh..this is getting better and better..i can't wait to see what comes next:thumbsup: i just love the colors:applause:

11 November 2005, 05:37 AM
Nice to see your update!
Nice work!:thumbsup:

11 November 2005, 09:56 AM (

well i have been working on the background a bit.the colours are maybe a bit too bright, and ill proabably desaturate them a bit so that the first plan can pop out. cheers!
thank you all for your kind comments!

11 November 2005, 10:06 AM
spacesnail: thank you so much on your encourangment!!:love: :D
Norberg:thanx alot!!:D
Joyo:ajme hvala ti puno!! a ti? ti nisi u natjecaju?thanx alot mate!!:D
SurfGod69a:thank you so much!:D
OrO:thank you so much my dear friend!!:D
pushav:thank you so much!:D

11 November 2005, 02:24 PM
Absolutely beautiful,
Look like it's heading to be a winner :applause:

11 November 2005, 11:15 PM (

well nothing much, i was working on the rooser and the dog, as you see it...

11 November 2005, 12:56 AM
No wonder i didn't notice you were've changed your piece. Anyway, Those colours are truely lovely. Great choice and i do like the subject again. The 4 horsemen are cool, but this is also tight :thumbsup:
The only thing i can suggest right now is about the composition. I wouldn't cut off the rooster's head like that. I personally think that if you add a bit more on the top (making is a bit vertical compositon), it'll have a great balance to it.
Other than that, this is looking great. Keep it up and will be check for more updates :bounce: :bounce:


11 November 2005, 05:15 AM
Nothing to crit for the moment... I'm waiting for more... In any case... colors are already really beautiful... I like this style... I'm just so curious now to discover your next step of work... that comes very good... continue like that Linda :thumbsup:

11 November 2005, 07:19 PM
nice update.the dog is realy cool.keepit up cheers.:bounce: :thumbsup: :wip:

12 December 2005, 01:37 PM
very cool stuff... i just wait to see more!

12 December 2005, 11:07 PM
I hope you get to finish.

Go, Go, Go!! :bounce:

12 December 2005, 03:42 AM
nice colors linda~its almost time,i hope u finish too:)

12 December 2005, 04:39 PM
I am too late !!! Okay, this time you haven' t had enough time... but with the next challenge, I want you to go to the end :wise: :bounce:

Cheer up and merry Christmas


12 December 2005, 05:15 PM
Sorry to see that you have not finished. :cry: But there is always next contest! Go luck on your piece in completing it and see you nxt contest!:beer:

12 December 2005, 05:25 PM
hi mate,awesome work anyway.:thumbsup: :bounce: hope to see it finish some day.cheers.
see you around and merry x'mas.:wip:

12 December 2005, 07:17 PM
hey Linda, why didn't you finished your entry... ouch... I hope to see it finished soon.... see you around:thumbsup:

12 December 2005, 09:36 PM
yeah, you can still continue it, that would be awesome :D

12 December 2005, 09:49 PM
sweet colors :applause:
I hope I'll see it done :bounce: :bounce:
cheers :twisted:

12 December 2005, 09:53 PM
nooooooooooooo....:eek: It is a terrible shame you couldn't finish for the challenge, but you have to finish this pic. It is so beautiful so far.

12 December 2005, 09:03 AM
sorry to hear you didnt made it in time.....but dont were Busy liek many of us who didnt made it....maybe later....'s getting realy good...i liek the mood ofit.......Promis me to finish it later.....looking forward to it:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

12 December 2005, 02:08 PM
hi linda, sorry to hear that you didn´t finnish for the contest..

the colors look awesome already! especially the tree on the left is sooooo beautiful.

just keep painting :) we will be waiting for the final image! :arteest:

cheers and cu next time!

(btw: your new avatar and the description rocks!)

12 December 2005, 07:34 PM
Sorry you didn't finish on time. :sad:

Will you post on the Gallery when you're done?

12 December 2005, 08:38 AM
just finish & post. :thumbsup:

CGTalk Moderation
12 December 2005, 08:38 AM
This thread has been automatically closed as it remained inactive for 12 months. If you wish to continue the discussion, please create a new thread in the appropriate forum.