PDA

View Full Version : Fluids + FG = Big bug ?


bigbossfr
04-09-2007, 11:01 AM
Hello all,
Create fluids with maya (go to example brush and try fluids example if you want), activate de Final Gather.
If you see your render log, you have this message : "maya_fluidshader(): Invalid ray length detected"

Why ?
It is a big problem for me because this message appears a lot and the render time are very long !
How can i resold this probleme (this message) ?
Is it a Maya bug ?

Thanks !

bigbossfr
04-10-2007, 05:32 PM
Up !
Nobody have interesting by this problem ?

popol
04-11-2007, 04:53 PM
salut,

Bon a vu de nez ca doit etre un probleme de settings, tu peut en dire un peut plus ?
juste un petit conseil t'embete pas a rendre du fluids avec le final gathering, perte de temps assuré!
passe plutot par la case compositing.

bigbossfr
04-11-2007, 10:34 PM
Salut !
Ben y'a aucun setting. Enfin, je veux dire le bug il est dans maya meme je pense.
Tu fais des fluids, tu mets du FG, et paf, tas ce message au rendu : "maya_fluidshader(): Invalid ray length detected".
Et sa plombe vachement le temps de rendu !

Je vais passer par la case compositing je pense.
Merci pour ta réponse !

CGTalk Moderation
04-11-2007, 10:34 PM
This thread has been automatically closed as it remained inactive for 12 months. If you wish to continue the discussion, please create a new thread in the appropriate forum.