PDA

View Full Version : Simple walk.


cristis
02-01-2007, 01:49 PM
This is my first attempt to animate in 3ds max.Pls crit.
http://www.mydatabus.com/public/Walk/z/walk_02.avi

simovici
02-01-2007, 06:39 PM
:bounce:

Very nice walking test, u put a lot of energy in that character. Are u cgoing to use it in an animation or something?

cristis
02-01-2007, 07:07 PM
Thanks.I intend to use it in my portfolio,but first i wait some critics.So...help me to improve my skills.

cristis
02-02-2007, 08:43 AM
I need a little help.Can somebody tell me where i could find the similar attributes window from Maya,in 3ds max.This is the attributes window that i'm talking about.
http://www.mydatabus.com/public/Walk/c/maya_attr.jpg

VM
05-20-2007, 02:15 PM
salut cristi

ai lucrat in maya pana acum? si incerci maxul? sau e pt. rigul asta?

asaaaaaaaaaaa, criticaaaaaaaaa. :D

1 - ma bucur ca loopul e ok, tehnologic vb, adica merge continuu fara probleme :D

2 - soldurile - miscarea e atat de microscopica incat nu-mi dau seama daca sunt rigide sau nu, in rotatie - si ma refer la cele 2 axe pricipale de rotatie: in jurul axei Y (in maya) - cand piciorul stang merge in fata, partea stanga a soldurilor merge cu el impreuna, idem pe dreapta; si in jurul axei Z - aici parerile sunt impartite: cand ridici un picior, partea respectiva de sold cade, deci partea de sold care e mai sus e pe piciorul care sustine corpul. asta e varianta anatomic corecta. varianta cealalata e invers, hehe, si e foarte populara, bazata pe supozitia ca vizual... piciorul care se ridica ridica si linia pantalonilor/curelei, etc. personal, eu prefer varianta anatomic corecta. R.Williams da 2 exemple de weight shift - realist si cartoony. si in ala cartoony apare chestia asta, care multa vreme m-a zapacit de cap, ca de ce e pe dos?? am stat de vb cu shawn kelly de la AM, si el mi-a zis ca animeaza varianta asta, cartoony, mai tot timpul. dar oricum, ar trebui sa se vada rotatia soldurilor. asta genereaza si twist mai clar de-a lungul spinarii. de asemenea, in translatie: caderea e in mod normal mai rapida decat ridicarea, iar mersul inainte trebuie sa fie egal. e greu de zis daca e egal sau nu, fiindca merge pe banda, dar eu cred ca are un accent - cand pune piciorul lui drept jos, se propulseaza inainte, si nu ar trebui (la AM de ex. astia nu animeaza mers pe banda, fiindca e mai greu de controlat, cred. sunt unele lucruri care sunt mai usor de vazut 'pe banda' si altele mai usor de vazut daca animezi 'normal', dar mersul asta 'pe banda' e o iluzie de fapt, si mi se pare mai greu sa-ti dai seama exact ce se intampla in realitate). cred ca si miscarea soldurilor stanga dreapta ar trebui sa fie mai lina, fara accente.

3 - pieptul omuletului e foarte maaaare, si poate fi unul din motivele pt care se vede rotatia pieptului mai clar. dar pieptul in general are o rotatie mai subtila decat soldurile.

4 - picioarele sunt animate cred dupa metoda 4-pozitii. o problema a metodei asteia ar fi ca, in realitate, cand te asezi pe un picior, nu il indoi, ci ramane destul de drept, si se indoaie clar numai in aer. corpul se lasa in jos datorita miscarii soldurilor spre stanga/dreapta, nu datorita indoirii picioarelor. nu sunt 100% sigur de asta totusi. oricum, mersul asta cu picioare indoite arata a efort, de parca personajul ar cara ceva sac cu ciment, nu e un mers lejer. am animat si eu mersuri de-astea, si imi placea la inceput, dar apoi am inceput sa ma mir de ce nu reusesc sa fac un mers relaxat, vanilla-walk. ai grija la talpi, cand ridica piciorul, e un mic accent acolo, nu stiu sigur daca e intentionat sau nu.

5 - pozitia mainilor - tipul merge ca un macho, cu mainile departate de corp, dar cu mult balans... nu stiu dac e o combinatie ideala, dpdv actoricesc. oricum, pozitia mainilor nu e relaxata, in caz ca asta ai incercat sa faci.

6 - ai un accent (pop) la cot - ziceai ca nu folosesti IK la maini... nu stiu de unde e accentul ala, dar vezi cand mana ajunge in spate - plinci.

7 - pozitia degetelor sugereaza actiune, ca si cum ar incerca sa apuce ceva, ceea ce e ok intr-un context in care.... sa zicem, urmeaza sa scoata pistoalele de la brau, hehe, dar intr-un mers infipt... mai putin ideal

8 - capul are o miscare care mi-e greu sa o descriu, dar are accente ciudate - cuplate cu accentele soldurilor: stanga/dreapta si propulsarea aia inainte, care sunt mai vizibile aici, ca rezultanta. nu stiu care e caracterul pe care incerci sa il sugerezi, dar dupa cum tu ziceai, stai si gandeste-te bine la caracterul mersului, inainte sa il animezi. adica sunt sigur ca te-ai gandit, dar poate nu ti-ai stabilit destul de clar... vreau sa fac un mers lejer, sau vreau sa fie un mers infipt, de om de afaceri, sau de cowboy, sau etc etc, si apoi sa vezi ce e tipic intr-un asemenea mers, si cat de realistic sau caricatural vrei sa-l faci. adica de ex. ce pozitie are corpul, in mare, ce face capul, se balangane? ce fac mainile? sunt relaxate? unde e relaxare si unde e tensiune? vrei sa aplici 'successive breaking of joints' la maini sau nu? etc

cz: mersul e destul de tensionat si are cateva accente care intrerup curgerea, flowul... vezi de asemenea cadru de cadru ce se intampla, pot sa apara accente si unde nu te astepti. partile bune - nu m-am legat de ele, hai sa amintesc vreo 2, 3 acuma :D imi place balansul mainilor, timingul lor adica, imi place ca ai invartit picioarele spre exterior, si nu merge in paralel, si in mare, curge, nu e rau. sper ca nu te-am enervat in asa hal incat sa nu mai poti respira 2 zile, hihihi, si sper ca ti-am fost de folos cu ceva, spor la animat!

cristis
05-20-2007, 06:04 PM
First,thanks for the comment.De cand asteptam sa vina ceva.Asta este primul mers in max, maya fiind programul de suflet, ca sa zic asa. Si acum la subiect :

1.Si eu ma bucur :)
2.Recunosc ca si mie mi-a dat ceva bataie de cap,faza cu soldul,cele 2 variante.Eu fac animatia in functie de ce mi se cere.Mai realista sau mai cartoony.Cat despre rotatile soldului pe Y si pe Z ( in Maya), rotatile exista,dar fiind nou in max,nu am reusit sa le fac mai accentuate fiindca imi strica ceva la torso,si nu am reusit sa remediez. Asa ca renuntasem pentru moment la a le face mai accentuate.Cand te referi la mers pe banda te referi la cycle,banuiesc.Am facut caderea mai accelerata,apoi am incetinire cand piciorul preia greutatea.E posibil ca asta sa fi dus la o inaintare inegala pe Z.
3.Aici ai dreptate.Dar iar gasesc o scuza in max.Dat fiind faptul ca la solduri nu aveam miscare accentuata,am simtit nevoia sa am asa ceva pentru ca altfel se misca prea monoton .Si atunci am incercat sa ma folosesc de chest.
4.Da,4 pozitii pe fiecare picior.Eu am vrut sa incerc un mers mai nervos .Si atunci am incercat sa accentuez cand pune picorul pe sol.Un om nervos paseste foarte apasat.Din aceasta cauza am insistat mai mult pe momentul de coborare.Accentul de la talpi exista,fiindca am incercat sa treaca mai rapid din pozitia cand se impinge in sol si cea cand are piciorul in aer. Deranjeaza?
5.Mainile initial nu doream sa folosesc 'successive breaking of joints',ci mai degraba niste maini cu pumnul strans de furie,si miscate doar de la umar, si foarte putin de la cot. Dar pe final,nu imi placea cum dadea, parea prea stiff,si atunci...a iesit ceea ce vezi.Nu vroiam maini relaxate, mai degraba mainii gata de o bataie. De ce nu creZi ca este o combinatie ideeala dpdv actoricesc, sincer ,m-ar interesa.
6.Hehe.L-am vazut.Nici eu nu stiu de unde poate veni. Am folosit Fk, nu aveam de ce sa folosesc Ik.
7. Mainile trebuiau stranse in pumn. Trebuiau, dar dupa ce i-am facut 'sbj ' am renuntat si la ideea cu pumnul.

Dupa cum am mai zis, abia asteptam ceva critici, asa ca am trecut destul de repede peste nervii pe care mi i-a provocat commenturile.Glumeam.Merci si revin cu corecturile facute.

VM
05-20-2007, 09:46 PM
banda = threadmill, hehe. adica mers pe loc, ca pe o banda rulanta. sau cum ii ziceeee.... aparat de-ala de mers...

inaintarea soldurilor, si deci a corpului de fapt, ar trebui sa fie egala, intr-un mers normal.

cred ca accentul de la talpi e destul de subtil, dar nu cred ca ar trebui sa fie acolo, adica atunci cand ridici piciorul, nu incetinesti miscarea un pic, imediat dupa ce ridici - nu mai stiu exact cum era. dupa R. Williams, e o idee buna de a tine picioarele cat mai mult lipite de sol, daca se poate. un plus de contact e cica sanatos :D ei, depinde de context/caracter, normal.

chestia cu actoria e subiectiva, dar daca decizi ca vrei un anumit tip de mers, filmeaza-te, daca ai posibilitatea, si vezi care sunt diferentele fata de un mers normal. cred ca e cel mai simplu asa. de ex. poti sa ai un mers de cowboy, in care picioarele sa fie destul de relaxate, si isi lasa soldurile sa cada lejer, poate se opreste dupa fiecare pas - sau ma rog, incetineste miscarea, punanad greutate pe fiecare pas (si pui si cate un acord de chitara de fiecare data cand paseste :buttrock: ) dar partea de sus a corpului sa fie tensionata, gata sa puna mana pe pistoale. deci cum ar veni, fiecare pas ar fi un gest in sine. no, am dat un exemplu de mers care s-ar departa destul de mult de la mersul normal. dar oricum ar fi mersul cred ca e o idee buna sa poti sa analizezi dupa video, sa vezi exact ce se intampla.

daca vrei un mers tensionat... hm.. pai de ex. gandeste-te de ce e tensionat? e un bataus care urmeaza sa cafteasca pe cineva? e un om de afaceri caruia nu i-au iesit socotelile? si caracterul incerci sa il pui in pozitia corpului, macar, dar ideal e sa te filmezi, si sa inceci sa imiti mersul ala, sau daca-l gasesti undeva intr-un film... sau pe net...

o chestie la care ma gandesc eu de la o vreme e treaba asta cu tensiune vs relaxare. incerc sa imi dau seama ce e tensionat, si conduce miscarea, si ce e relaxat si se balangane liber... de ex. un mers tensionat, ar putea sa nu aiba nimic balanganindu-se, doar niste overlapping subtil, dar fara sa arate relaxat. timingul egal poate crea tensiune, dar poate arata si plutitor. floaty. asta e o chestie pe care n-am elucidat-o inca...

un mers nervos poate sa fie si greoi, de exemplu, dar poate se potriveste mai bine unei matahale... ma rog, sau fiindca personajul tau are piept mare...

oricum, la ce fel de mers/personaj te-ai gandit?

cristis
05-21-2007, 08:53 PM
Merci de comment-uri.Foarte constructive.Voi incerca sa fac din nou mersul,cu un ochi la corectii.:)
PS: M-am ghandit la un om normal,intre doua varste,intr-un moment nervos.

CGTalk Moderation
05-21-2007, 08:53 PM
This thread has been automatically closed as it remained inactive for 12 months. If you wish to continue the discussion, please create a new thread in the appropriate forum.