PDA

View Full Version : Army UGE!


b1ll
10-11-2005, 05:06 PM
EDIT AT THE END, textures!

Hey, Starting a new b1ll project, heres the first part of it, Next model will be done today or something. A small kiddo with him, Should be FUN!!, Not sure what kinda equipment he will have tho, I dont want the kid to hold gunz. anyway..
http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/army_part1_.jpg

http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/army_part1_2.jpg

Hes around 1500 without the weapons, add an extra 500 or soo with the gunz and stuff on him.

Heres the weapons in front pose pic ,

http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/army_part1_gun.jpg

I tried to be accurate and shit, I know theres axis and allies weapons on this guy, But I felt like he was kinda of a deserter, He picked up a few guns on the ground and stuff Ya know? So hes a mix match of equipment and weaponry and clothing. I can still modify the weapons..


Ill Update as I go..

oh and heres something I did last week, lol I wanted to do an ultimate , so I did this, but got bored to soon, TO BAD!

http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/peter_w_face_smll1.jpg
http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/spidey_kaka.jpg

I have a longer progress pic for the face if u are interested.

Cya

b1ll
benregimbal@hotmail.com

ojko
10-11-2005, 05:10 PM
Interesting, I like the rather bulky style of the model. The large upper torso reminds me of Warner Bros. Batman Animated Series, Justice League, etc.

Face texture looks good too, can't wait to see it completed.

AdamAtomic
10-11-2005, 05:28 PM
beautiful stuff like usual bill. this character's proportions seem to be a pretty abrupt departure from your usual work, its really fun! great job, can't wait to see the textures.

onelung
10-11-2005, 05:47 PM
wow, too bad you gave up on spidey, your face painting is just outstanding, definetly be paying attention for updates.
-schu

AndyH
10-11-2005, 06:23 PM
Dammit - FINISH SOMETHING!!

Your work is always sooo outstanding, i have no idea why you would get bored and want to give up when you get it looking soo good??

Superb stuff as per usual. Really looking forward to seeing that army guy textured.

PhilOsirus
10-11-2005, 06:36 PM
Yeah the textures are great and I'd like to see a finished model, I like the original designs you make. Finish this one!

Gordon Moran
10-11-2005, 07:06 PM
Ace texture on the face. I for one would love to see some more progress pics! Nice style on the new model too. You should make the kid carry all the ammo.

johnwoo
10-11-2005, 07:25 PM
b1ll.....man...you feckin rock!!...That army dude is very, very cool man...seriously looking forward to him textured..you are gonna texture him....right?!...;)

Oh my god!!...it's Spidey!!....FINISH HIM!!...if ya don't it would be a sin...your not a sinner are ya?!...HAHA....seriously tho'...show more of spidey....fantastic face texture..and awesome style...:thumbsup:...

Show more of spidey...

Headless
10-11-2005, 07:55 PM
Agreed with everyone. Fantastic stuff. :thumbsup:

mindrot
10-11-2005, 07:56 PM
Dammit!! More wicked work.... Love the army guy... hope you're gonna finish him off. Love the style. Slightly more cartoony than your otherwork...

Psyk0
10-11-2005, 11:02 PM
Awesome as always, you should finish spidey too!

lordmachuca
10-12-2005, 01:07 AM
sweet, diggin it. just curious, how long did it take you to crank out that face texture?

maybe the kid could be the demolition guy. He could carry grenades, plastic explosives TNT, whatever. Or, he could be that kid that lost his parents in a bombing and now he's bonded emotionally with him, now he's trying protect him and crap.whatever... sweet work dude..
-los

AndreKling
10-12-2005, 03:16 AM
B1ll you are the man... Looks really cool, I love your work. I only dont understand the triangulation on the back of his pants, is that for animation pruposes? Give the kidd a Teddy Bear....
Andre

b1ll
10-12-2005, 05:10 PM
Bo ah, Heres hes Kid buddy, Still need to fix crap here and there, but hes there!, 1200 poly with all the accessories, Need more equipments! I might make the jacket a bit more looser in the shouder, since its someone else jacket, thats why he as 1 long sleeve hheh


http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/army_part2_.jpg

and to compare sizeee

http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/army_part2_1.jpg

Thanks for the input!, Im trying something different modeling wise, like you can see, its so much fun, The texture wont be cartonny, but probably b1llish hehe, Should be fun,
UVW to do today!

That Peterparker face texture wasnt long to do, like around less then 1 hour I guess.
I do alot of face painting, so its getting fun and fast !
I dunno if I can finish Spidey, I mean Maybe in a rainy day ? hehe

Anyway, that army dude and the kid, WILL BE DONE!
Cya

b1ll
benregimbal@hotmail.com

AdamAtomic
10-12-2005, 05:53 PM
friggin awesome bill, inspirational! keep at it I can't wait to see them finished

PhilOsirus
10-12-2005, 06:28 PM
Very nice, the kid's head looks too big tho. Keep it up!

copenhagenjazz
10-12-2005, 09:24 PM
So stylish! Dont want to sound as a sucker, but I love your style - keep going!

captainboom
10-13-2005, 03:49 AM
Wow Great looking stuff...I really like the size differance between the characters..............


LATER

Por@szek
10-13-2005, 07:12 AM
Like always outstanding. And I have please lika most on the forum .. FINISH SOMETHING. It would be awesome to see something finished.

Fungusmonkey
10-13-2005, 07:54 AM
I like the character design at hand here. Great job. I'd love to see it textured though. And as for the face texture you posted: it looks great, but it seems a little squashed in the x axis. Like it's stretched out sideways. Depends on the look you're going for, of course.

johnwoo
10-13-2005, 09:15 AM
That kid looks awesome..seriously looking forward to seeing textures applied...the new modelling style you mentioned tho'...it's proportion and anatomy your talking about right not workflow?...all the same it's got me intrigued....:)

WHW
10-13-2005, 09:40 AM
OMG! He's at it again... Each time you make a new model, it's like you're leaving a casualty behind!

Love the Spidey tho.. Was it another bust or?

Great work on the solider and kid combo - really like the idea of the kid not using guns. Will he be a telekenetic like Tetsuo from Akira?

kOmoo
10-13-2005, 10:14 AM
Really love the solider, can't wait to see him texture and all, when i look at your Spider-man i long after doing my own model of him.

b1ll
10-15-2005, 01:56 PM
Yo oh!

Painted a bit that Army dude, Heres a WIp shottt, Not done, but ya get the idea.

Havent decide the suit colors yet, but bah

http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/army_face_su_wip.jpg
--
Its the same modeling technique, Just different Style for Characters :)

Ill have a Step by step for the head up soon, I have a few more step by step for some characters I havent post yet.

I dunno if ill finish spidey, but Ill see. MAYBE!

thanks again, Update soon.

b1ll
benregimbal@hotmail.com
(msn)

requiem2d
10-15-2005, 01:58 PM
Great face there, good choice :D

Can't wait to see the rest!

Cheers, req.

Augh
10-16-2005, 01:53 AM
Heh when I see these characters I picture them in a sortof ww2 deserter version of Red Dead Revolver, and weep because the game doesn't exist T_T They are too cool man, the design is really solid and I love the crazy proportions and stuff. Your facepaint is looking great so far, I likes the details on the top lip, he looks kinda craggy.

Give this man some freaking stars o_o

Can't tell if this dude needs to be chewing on a cigar stub or not. Meh, kinda overdone I guess. And with all them explosives around... hehe nvm.

Embryosys
10-16-2005, 04:37 AM
very cool models and texture work man.

popawheelie
10-16-2005, 05:17 AM
Great work as usual. That Army guys face is looking great. Balance out the tones from the eye/nose area into the beard/chin, like i know u gunna do, and move on to the rest. (please, I wanna see more!) Can't wait to see this FINISHED. :)

That army guy could use a squint in his eyes. Hardcore soldiers and cowboys love a no-BS squint ;)

Keep rockin' it

pop

MRAY
10-16-2005, 01:58 PM
Great work man, love your style!

-Mray-

C-A-U-T-I-O-N
10-17-2005, 12:32 PM
maaaan....... sweet work as always!! really dig the stylised army guy! the huge arms work really well!! can't wait to see this finished! :)

hsi
10-18-2005, 02:40 AM
texturing quite breathtaking :X :X :X

the rookie
10-18-2005, 05:10 AM
Wow now this is what I'm talking about, character design with CG, this is very nice and textures are really nice man, this is really on top of it's game, more please!!! :D!!

onelung
10-18-2005, 07:42 AM
.....sigh, waiting for more.
-schu

Por@szek
10-18-2005, 09:06 AM
Thats outstanding man.

U makes us little, little ... I'm an ant .... LOL

Ace job soldier :D

the rookie
10-18-2005, 04:38 PM
Man I just looked at this again, and this is really really good, I clicked on the links that you had on there, and this is really really good, man...you have to do more

b1ll
10-28-2005, 07:52 PM
goddd Finaly an update.
Heres the textures,

http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/big_army_sec.jpg
http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/kid_army_sec.jpg

http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/leuge.jpg
http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/lekid.jpg

ortho
http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/army_uge_ortho.jpg
http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/army_uge_orthob.jpg
http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/army_kid_ortho.jpg
http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/army_kid_orthob.jpg

the flatsss
http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/army_alltext.jpg

ANdddddd the steps for the faces
http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/army_uge_step.jpg
http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/army_kid_step.jpg

And that is it, Im off personal stuff for a while, but Still open for freelance, Drop me a line
if you need Characters or textures.

benregimbal@hotmail.com
or
b1ll@polycount.com

Thanks AGAAAIn, was fun.!

Boxsmiley
10-28-2005, 07:57 PM
I love it! Thanks...

ocarian
10-28-2005, 07:57 PM
great job :thumbsup:

i like texture and modeling

next next :bounce: :bounce:

the rookie
10-28-2005, 08:04 PM
Pretty Dope, the modelling is good, but the texture work took it of the top, I'm trying to get there, (That's why I'm the rookie) I went back, to go over some art and painting basics, after looking at Bobo the seal's stuff and yours... man.. this is really good...was this a private game idea? are you good at creating levels too? I would love to see your texture work with levels and these characters in them, just for Ideation, I know you may be busy but just a thought, is there a site to see your general artwork? I'm a novice asking questions, just trying to put things together, thanks for posting and sharing this much with us

Headless
10-28-2005, 08:16 PM
Incredible style and quality.

You should do a quick pose and beauty render then post them in a new thread so someone can front page these guys. :thumbsup:

Ancient-Pig
10-28-2005, 08:44 PM
Perfect!

Crit side, would have put more geometry in the hands....

eMPeck
10-28-2005, 09:08 PM
You are my new god. I worship You with great envy.

Those face textures are so outstanding. This should be on a frontpage.

5*

jfalconer
10-28-2005, 09:09 PM
sooooo awesome, the only crit I could come up with is lame but I noticed the back of the kid's head where his hairline meets his neck looks a little too dead-on for me...

Por@szek
10-28-2005, 09:17 PM
Gosh man, thats outstanding.

Unfortunatelly I cannot give u more the 5 star, and cannot give u more then one.

U show us really kicka** work. Very inspirating and helpfull. From every screenshot we can learn and enjoy Your masterpiece.

Bravo Ben!!

:buttrock:

hsi
10-28-2005, 11:39 PM
omg...:(((

popawheelie
10-29-2005, 01:04 AM
BAAM! now thats what im talkin bout! Awesome work 5 stars!

pop

C-A-U-T-I-O-N
10-29-2005, 02:50 AM
super sweetness as always!! final results are amazing! look forward to seeing more of you works! :thumbsup:

soccerdude3465
10-29-2005, 03:44 AM
Wow, great work, five stars. No crits here.

johnwoo
10-29-2005, 03:30 PM
b1ll...what an awesome update!!...see.....ya not lazy...HAHA...seriously tho' outstanding work man...what's next for ya?

obelisk
10-30-2005, 01:13 AM
this is really lovely stuff. so much style here. i need to see more. keep it coming.

cheers

-O

MFTituS
10-30-2005, 01:37 PM
i love your faces. compared to your facepaintings one year ago you have made big steps. they look more realistic, interesting and rich in colour. awesome work!!!
just your ears could be much better from mesh und teturework. they are blocky, quick painted, very small and too low....dont fit to the rest.

other thing i recognized is, that your clothtextures cant keep up with your faces. in comparison to them they are lacking of colourvariation and details -they look a bit boring. escpecially your upper bodies are higer quality than your legs and boots - seems, that you get bored and finished this part very quickly.

dpizzle
10-30-2005, 03:38 PM
very very nice

b1ll
10-31-2005, 07:20 PM
Saweeet, Thanks !

I might do some poses or something, Ill update with a sexy pose yeah, thats it :)

ben

WHW
11-01-2005, 10:59 AM
<drool> Sweeeeeet! </drool>

Dude, if you don't mind my asking, where are you now? I know you mentioned you quit Ubisoft a few months ago...

Fab texture work btw. Really am looking forward to your next bulk of work - knowing you, you'd probably do 8 meshes and end up texturing 1 :twisted:

b1ll
11-01-2005, 05:37 PM
yay
Give me some love! :)
http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=290311

and and Looking for more work too:
http://forums.cgsociety.org/showthread.php?p=2785712#post2785712

And update site, plus new adress
http://www.benregimbal.com/
*
WHW : I dont work anywhere anymore. Just freelance for this year. Needed a change!

ben
ben@benregimbal.com

PhuongDPh
11-01-2005, 06:03 PM
five for you http://forums.cgsociety.org/images/icons/icon10.gif
sorry no critiques
:banghead:

kobi
11-01-2005, 09:48 PM
Amazing I like the Un filtered texturing! :thumbsup:

Great Work
Brett.

blz
11-02-2005, 12:18 AM
awesome work!
congratulations

CGTalk Moderation
11-02-2005, 12:18 AM
This thread has been automatically closed as it remained inactive for 12 months. If you wish to continue the discussion, please create a new thread in the appropriate forum.