PDA

View Full Version : my mascot wip


xtrm3d
11-04-2002, 11:58 AM
:shrug:

my wip for the november contest...
huummm may be would this endet off topic...but i started to love him....:drool:

xtrm3d
11-07-2002, 01:48 AM
hummm.. ok heīsstill off topic for the contest.. ( nothing to identificate him with lw... )
but i couldīnt stop to play with him...
let say this it is a cg x-plorator :-)

the hose coming down from his cap.. would be make later cause i have first to figure how to make them...


the texturing is still a early wip..
only testing the setup.. still not prerfect..but i feel i have to show it..

thx for comment and idea..
:drool:

xtrm3d
11-07-2002, 01:51 AM
:p :wip: :hmm:

proton
11-07-2002, 04:09 AM
awesome as usual......cant wait to see more :eek:

Facial Deluxe
11-07-2002, 07:21 AM
Your lighting is beautifull...

Howzat
11-07-2002, 07:23 AM
The untextured version looked okay, but now it looks great!
How do you get the effect of his clothes like that? Is it just a gradient on incidence angle in the colour channel?

xtrm3d
11-07-2002, 12:41 PM
still working on the setup and deformation..:wip:

xtrm3d
11-07-2002, 12:43 PM
hoo.. and teh surface on the cloth.. is not acolor gradient..
itīs brdf shader..
and a gradient on the difuse

fourd
11-07-2002, 03:10 PM
I don't think it's the best idea to be posting wips for a contest you're entering at LW. I mean, now I know what to do to cream you for the contest :beer:

Remi
11-07-2002, 03:24 PM
Cream away then 4d. I think its an awesome model xtrm3d. Keep it up.

Daniel
11-07-2002, 04:44 PM
COol....The last ones are cool :)

Are that glass balls? Why not snowballs...It's Winter soon :wavey:

I also like the style of the picture!!! Looks so....unusual...different from normal pictures.

Can U show US how U do that? :wip: :wip: :wip:

Cya.

Koma
11-07-2002, 06:07 PM
nice my friend ,why dont add something like pen or painttube ,so we can see its an artist ...:buttrock: you rox dude:thumbsup:

fourd
11-07-2002, 06:12 PM
Yes, it is a nice character...it'll cream mine btw..lol..:applause:

xtrm3d
11-07-2002, 11:29 PM
may be did someone have some ideas how to make the setup from the "air tube " better ??
for the moment they have 20 bone and 3 ik null
may be have someone another solution ??
a ik spline deformer solution like in maya would be really nice
btw..
praised be pazur with his acs3 !!!! ( i use a modiffied version to start my setup )

xtrm3d
11-07-2002, 11:37 PM
to daniel : yep for the moment i try to developpe.. new look
to get something that dont look classic cg or cel shader..
may be i would write a tuttorial later..

to gabe : tu connais la suite. hehe.. lol

to fourd : humm i dont want to cream your mascot .. let us see it ....
and not io dont think .. i should keep it secret cause..
i dont even think to have a chance to win...
this charachter has not any lw or newtek logo..
only a 7.5.. lol..
i juste submit it for the fun .. not tbelieve that he could win... cause heīs complet off topic..

CGTalk Moderation
01-13-2006, 10:00 PM
This thread has been automatically closed as it remained inactive for 12 months. If you wish to continue the discussion, please create a new thread in the appropriate forum.