PDA

View Full Version : Grand Space Opera 3D Entry: Laurent Antoine Lemog

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

Lemog
11-04-2004, 10:54 AM
Laurent Antoine Lemog has entered the Grand Space Opera 3D.

Challenge Page (http://www.cgnetworks.com/challenge/grandspaceopera/view_entries.php?challenger=5091)

Latest Update: Final Image: OUR FIRST TRAVELS - finish
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1105886013_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1105886013_large.jpg)

That's finish for me now...

...I hope ;-)

Virtuoso
11-04-2004, 11:01 AM
You just could not stay away,now could you ;) You are like our mutual "Bubbles Greek friend Dimi",true love for this..........very,very good for you,I love the passion and desire you have,and I know it will show once again in your art......Bravo Lemog,"Fantastique" to see you in.......:cool: :arteest:

Lemog
11-04-2004, 11:18 AM
héhé.. you've reason Michael... the passion was too strong... and maybe, If I can, I'll trying to sleep less...

Then... in the same time I work to my several occupation... I'm always thinking to this passion that I like so much... thinking to the subject too... and I have some ideas which agree me... and I'm to sad to imagine that remain only idea... with no picture at the end :sad: It's not possible !!!

I have to write the little scenario I have now... I warn you, this idea is a little special, and perhaps a little apart from the subject. I'll see...

See you soon :bounce:

Lemog...

PS : cheers for your great effort to write some words in french :D

Virtuoso
11-04-2004, 11:25 AM
laurent.......................I look forward to your idea,and I hope it is far far away from normal,all the better for it,I am sure it will be special,that I know.......By the way.....I speak french,the most beautiful language in the World..........But................when I speak it, it does'nt sound so very beautiful ;) ....................half my family is from Belgium........So you see some connection.............Best to you,I look forward to "Special" art.................:arteest:

Fred76
11-04-2004, 11:42 AM
... j'suis content de voir que t'as pas résisté trop longtemps ... happy to see you here ... good luck ...

Lemog
11-04-2004, 11:47 AM
You have family in Belgium Michael... huhu... it's funny... the frontier was only at less of 200 kms of my city...

I forget to said something very important for me in my first answer... the other thing who give me the desire to register... it's you all... my friends of the great family of 3d graphics... a incredible community of super people :thumbsup: I'm too happy to come back here, among you.

Lemog
11-04-2004, 11:52 AM
... j'suis content de voir que t'as pas résisté trop longtemps ... happy to see you here ... good luck ...Je sais, j'ai honte... je n'ai aucune parole... :sad: ni aucune idée de comment trouver le temps de participer... :buttrock:

Virtuoso
11-04-2004, 12:00 PM
Yes Lemog.................My Mother and her family...........Near Brussels.......Just 2 hours from Paris....well two hours for "me" on the autobahn..........:twisted: :cool:

Ok I look forward to wonderful creativity from you...............................:arteest: have fun Laurent................:beer:

Jjack
11-04-2004, 12:07 PM
One more mayalounger ;)
I'm sure you'll find a great concept to make

Lemog
11-04-2004, 12:12 PM
hmmmm Hey Jjack... that I see... the news run fast...

you speak of a great concept... don't imagine something incredible... it's only a thing I'll happy to do... that's all... not to be the winner but as a lot of people here, only for the pleasure :)

madshooter
11-04-2004, 12:22 PM
Lemog, Hey nice to see you back for this challenge. Best of luck:thumbsup:

MROGER
11-04-2004, 06:48 PM
At least you make the entry :)

I wish you great inspiration and lot of work ;)

DimitrisLiatsos
11-04-2004, 09:20 PM
YES YES YES :bounce: :bounce: :bounce:

rattlesnake
11-04-2004, 09:25 PM
welcome to show mate!...good luck ...:thumbsup:

gpepper
11-05-2004, 05:58 AM
Ahahahah ! Laurent en scene ! Trop cool ! Bien content de te voir encore acteur de ce concours ! Tu n'auras pas jouer les spectateur longtemps !

Cool ! You're in the place ! Nice, let's see what you're going to do !

Lemog
11-05-2004, 06:44 AM
madshooter -> Thanks for your wishes... I hope for you the same things :thumbsup:

Michel ROGER -> yes... the entry is the first step... Now, I need that the force be with me to start something :buttrock:

Dimitris -> YES... I hope to not regret it :twisted:

Jorge -> Estoy muy contento de estar aqui otra vez con vosotros, todos mis amigos de CgTalk...

gpepper -> I can't wait more... I can't resist... I here now, for the best and for the worst... I hope that will not be only for the worst :scream:

jddog
11-05-2004, 08:21 AM
mmm... mmm... mmm... MAIS ALLORS ÇA ROULE ICI
:wip:

go and detroy everithing Antoine :bounce: the battle will be brutal... :D

genial que tu sois de la partie !

jdd

Lemog
11-05-2004, 08:40 AM
go and detroy everithing Antoine :bounce: the battle will be brutal... :DI don't know if I right to destroy all here... I'm heavy... but not at this point :scream: en tout cas, ça me fait bien plaisir de me retrouver parmis vous tous... sincèrement... maintenant, va falloir s'y mettre, que ce post ne reste pas uniquement un lieu de causette :eek:

jddog
11-05-2004, 08:45 AM
maintenant, va falloir s'y mettre

que la force soit avec toi chevalier jedy ... :beer:

jdd

Lemog
11-05-2004, 08:48 AM
Thanks friend... and I try to send the story nearly, at midday :wise:

gpepper
11-05-2004, 09:04 AM
AHAHAH ! Hey, guys, this is a cg contest, not a synopsis contest !

Lemog
11-05-2004, 09:10 AM
Warf... the Private Gpepper Joke... MDR :bounce:

(je le sens en forme ce matin...)

Spigaou
11-05-2004, 12:13 PM
Hé hé salut M. Lemog et welcome aboard, bonne chance pour la suite et ravi de te voir ici à nouveau.:)

Lemog
11-05-2004, 12:39 PM
Merci beaucoup Monsieur Yebah... ;-)

Lemog
11-05-2004, 12:58 PM
Now... the beginning :scream:

Lemog GSO 3d : French Version

Avec un peu de retard, je me suis donc inscris...

Ce challenge étant vraiment plaisant dans son sujet, c'est également un véritable plaisir que de partager sa réalisation, son wip, avec tous les membres sympathiques et enrichissant de CgTalk.

Hélàs, faute de temps, je ne pensais vraiment pas m'inscrire... j'ai tellement d'activités diverses en ce moment que je suis très fatigué...

Mais bon, c'est plus fort que moi, je suis de nombreux post ici... et forcément, des idées tournent dans ma tête. Difficile de chasser le naturel.

Je ne sais donc pas si je pourrais terminer ce projet, j'en doute, mais voici quand même pour l'instant une idée qui me plairait beaucoup... qui peut paraître légèrement hors sujet, ou différente de ce qu'on peut imaginer pour un tel thème... mais l'essentiel dans notre passion, est de ce faire plaisir.

Je n'ai pas de grande connaissance en science-fiction, je suis un spectateur qui aime les grands classiques de ce thème, sans être un passionné. Je ne pense donc pas être dans mon élément en plagiant Star Wars ;-)))

Il fallait donc que j'ai une idée motivante, afin que je m'inscrive, et peut-être que je commence à travailler sur ce projet malgré un emploi du temps de fou !

Voici donc la petite histoire :

Lorsque l'on parle de scène spatiale, on pense tout de suite au futur, à l'anticipation, aux voyages inter-galactiques, au combat de hordes de vaisseaux, aux aliens et autres robots. C'est vrai, c'est ce que nous entrevoyons avec nos esprits du 21ème siècle, avec notre culture.

Alors, j'ai pensé aborder le sujet d'une manière un peu différente, à savoir, comment nos ancêtres, au milieu de 19ème siècles, pouvaient-ils envisager les vols spaciaux et la conquête spatiale.

Il existe d'ailleurs une petite iconographie existante, de cette époque, souvent caricaturale, bien sûr plus axées sur les quelques balbutiements de l'aérostation et de l'aviation, mais qui pourrait servir de base de réflexion, pour se mettre en tête le cheminement intellectuelle, technologique et imaginatif de l'époque.

Fort de cette constation, je ne pense pas qu'ils pensaient déjà à des voyages intergalactiques au confint de l'univers, ou dans d'autres systèmes solaires, habités ou non.

Je pense que leur principale soucis, serait la colonisation des cieux, ou plutôt de l'espace, directement disponibles aux alentours de la terre et de son satellite naturel, la lune.

Ma première idée de composition se ferait donc sur fond de terre, avec en premier plan une sorte de "relais de poste", version spatiale, mais au design adéquat compte-tenu de l'époque à laquelle il a été conçu... ce relais, flottant dans l'espace entre terre et lune, serait certainement un lieu d'échange, d'arrêt, de réparation, de remise à niveau et de repos, au milieu d'un flot incessant de vaisseaux.

Ces engins seraient technologiquement assez proches de ce que l'on aurait pu concevoir ou imaginer aux alentour de 1850... à grand renfort de voilures tournantes, de ballons gonflés d'air, et autres cordages ou chaînes...

et le titre serait : "Our First Travels"...

Je souhaiterais avoir un traitement graphique un peu spécial, d'une autre époque, j'ai déjà une certaine idée... mais il est encore trop tôt pour en parler.

Maintenant, je dois faire le dessin correspondant à la vision que j'ai en tête...
J'attends vos critiques et vos avis, sur l'intérêt d'une telle réalisation... si vous trouvez que c'est vraiment trop hors sujet ou pas assez intéressant ni original, j'abandonnerais sans problème ce projet. Merci d'avance pour votre aide...

Lemog...

Lemog
11-05-2004, 01:02 PM
Lemog GSO 3d : English Version

With a little delay, I'm yet register to this challenge...

This challenge being really pleasant in it subject, it's also a true pleasure of sharing the realization, the wip, with all the cool en enriching CgTalk members.

Cause I don't have to much time, I really didn't think to register me... Actually, I've too much activities than I'm too tired to do an another project...

But well, it's harder than me, I follow a lot of thread here... and inevitably, some ideas appears in my head. Its too Difficult to drive out the naturalness.

I don't know if I'll can finish the project, for the moment, I don't think, but here nevertheless for the moment an idea which I would like much... it can appear slightly except subject, or different that we can imagine for a theme like that... but the most important in our passion, is the pleasure !

I don't have great knowledge in science fiction, I'm a spectator who likes the great classic of this topic, it's not a great passion, I like, no more. I don't think to be in my element if I do an another version of Star Wars ;-)))

It was necessary that I have a justifying idea, so that I'm register, and perhaps that I start to work on this project in spite of a timetable of insane !

There is the small history :

When we speaks about space scene, we thinks immediately of the future, to the anticipation, ti the inter-galatic travels, to the vessels fight, to the aliens and other robots...

It's true, it was what we see with ou spirit of the 21th centuries, with our culture.

Then, I thought of tackling the subject of a little different manner, namely, how our ancestors, in the middle of 19th centuries, could consider the spacial flights and the space conquest.

There's a small existing iconography, of this time, often caricatural, of course more centered on the few stammerings of balloning and aviation, but which could be used as a basis of reflexion, to put at the head the intellectual, technological and imaginative advance, but at this old time.

With this constation, I don't think that they thought already of intergalactic travels to the confint of universe, or in other solar systems, habited or not. I think that their principal concern, would be the colonization of the skies, or rather of space, directly available to the neighbourhoods of the ground and his natural satellite, the moon..

My first idea of composition would be done with a backrgound of our planet, with in foreground a kind of old "relay of post", but in space version, with the specific design taking into account the time to which it was conceived... this relay, floating in space between earth and the moon, would be certainly a place of exchange, stopping, repair, handing-over on level and rest, in the middle of ceaseless flood of vessels. These machines would be technologically rather close to what one could have conceived or imagine in the period of 1850... with great reinforcement of revolving aerofoils, inflated balloons of air, and other ropes or chains, etc...

and the title will be : "Our First Travels"...

I would wish to have a little special graphic treatment, of an another time, I have already a certain idea... but it is still too early to speak about it.

Now, I must do the sketch corresponding to the vision which I have in my head...

I'm waiting your crits and opinions, on the interest of such a realization... if you find that it' really too out of the subject or not interesting enough and not original, I would give up without problem this project. Thank you by advance for your help...

Lemog...

prudence
11-05-2004, 04:36 PM
tu as eu un mail de moi recemment

je lis de la sf depuis mes 8 ans et j'ai commencer a dessiner asser jeune

je suis pas immencement doué mais si je m'applique cas peut donner

j'ai posté sur icare ' je rentrais de vacances j'ai fait cela en deux jours

je me suis retrouvé a la queue mais neanmoins il y as eu des commentaires

je fait des progres mais je suis encore un peu faible en rendu et en modelage

mais je vais essayé et notamment la 2D ou je vais pouvoir redessiner(no post for the

monent) l'important c'est de participer

cela pour me situer et situer ma critique

pour etre franc c'est completement or sujet.

ce ne l'ai pas un peu mais completement sinon le sujet du concours aurait ete

hommage a jules verne and how your ancetre see the futur of space invention

je comprends tout a fait le fait que cela soit une maniere de trouver un peu d'air

dans ce concours(j'ai fait tout les treads il y as que des vaisseaux) mais si tu as

envie de faire quelque chose d'un peu retro tu peux inventer un futur regressif

mais je penses tout de meme que space opera delimite un genre bien etabli dans la

sf et qu'il serait mal venu de trop le bousculer.

en toute amitié den

mv
11-05-2004, 04:43 PM
:curious:

c'est pas hors sujet du tout

ca dechire, même.

Good luck mr Lemog, great idea!

glim
11-05-2004, 05:00 PM
good idee ( et pas franchement hors sujet )
elle me rappelle, dans l'esprit, l'ordinatographe (anticipation retro )

good luck

BartokDesign
11-05-2004, 05:03 PM
Nut Nut Nutsssss.

Great point .
I think that if you have just a little time to the contest you need to be very crative to not crash the deadline. Im curious

good luck:D

rattlesnake
11-05-2004, 06:40 PM
sounds really interesting...i like your idea and i think it is very original...good luck with it mate!...

JamesMK
11-05-2004, 06:53 PM
Whoa!

It seems to me that the zoo is complete now when you're officially in the game, monsieur Lemog.... great times ahead, and a great opportunity for me to start typing english messages with french grammar :thumbsup:

Very cool take on the theme as well... looking forward to see this stuff... perhaps :scream:

adr
11-05-2004, 06:56 PM
Impress us with another excelent proyect Lemog , nice to see you again .:thumbsup:

holycause
11-05-2004, 10:26 PM
chasser le naturel et il revient au gallot..................

Alors reparti dans une folle aventure..... ;)

bonne chance Mister Lemog....

Lemog
11-05-2004, 10:33 PM
tu as eu un mail de moi recemment
je lis de la sf depuis mes 8 ans et j'ai commencer a dessiner asser jeune
je suis pas immencement doué mais si je m'applique cas peut donner
j'ai posté sur icare ' je rentrais de vacances j'ai fait cela en deux jours
je me suis retrouvé a la queue mais neanmoins il y as eu des commentaires
je fait des progres mais je suis encore un peu faible en rendu et en modelage
mais je vais essayé et notamment la 2D ou je vais pouvoir redessiner(no post for the
monent) l'important c'est de participer
cela pour me situer et situer ma critique
pour etre franc c'est completement or sujet.
ce ne l'ai pas un peu mais completement sinon le sujet du concours aurait ete
hommage a jules verne and how your ancetre see the futur of space invention
je comprends tout a fait le fait que cela soit une maniere de trouver un peu d'air
dans ce concours(j'ai fait tout les treads il y as que des vaisseaux) mais si tu as
envie de faire quelque chose d'un peu retro tu peux inventer un futur regressif
mais je penses tout de meme que space opera delimite un genre bien etabli dans la
sf et qu'il serait mal venu de trop le bousculer.
en toute amitié denIn first... thanks to you to have read all this text... it's a bit long...

Then, I understand your point of view...

But I want to give you some precision... It's not to do an hommage to Jules Verne or other visionaries... but really to try to think like the people at the middle of the 19th century... and to recreate their vision of future imposing, full with discoveries, filled with flying machines, allowing him to visit remote regions, far from our old planet.

Being given that our imagination nourished in our culture, it's this starting from the culture of this time, but as of the technological projections already implemented as I want to make live again in this image. A vision of an oneiric opera of anticipation seen by our ancestors.

Of course, it is not a literal interpretation of the topic, but I think of remaining nevertheless in the hot line of the subject.

I wait few days if they are here a lot of opinion like yours... anf then, I start or no !

:D

Lemog
11-05-2004, 10:59 PM
m@. -> Your opinion is very important for me... you, a moderator of CgTalk... you find that my idea can participate here... then, thank you :D

glim -> Oui, tu as un peu raison... sur le fond, ça peut y faire penser... mais à vrai dire... j'ai en tête quelque chose de très différent... to be continued...

BartokDesign -> for the deadline, you've right... I think to that... I envisaged to make between 5 and 10 different spaceships, and certainly 3 principal characters all that in more of the decoration, it will be necessary that I start very quickly if I want to finish in time. :eek:

rattlesnake -> Thanks my friend ;-)

JamesMK -> I think "zoo" it's the good word to describe us... nothing very serious, just a manner of approaching our passion with a touch of madness :twisted:

adr -> I'm very happy to see you here again man :)

prudence
11-06-2004, 05:06 AM
sorry

its true

its a little long .

thank for your comment den

prudence
11-06-2004, 05:41 AM
your idea in the potential of creativity is exellent

its not my fact to judge you

if you decide and if you want to start with that ,start.

best regards den

gpepper
11-06-2004, 06:14 AM
Cool idea ! One of my friend had this idea... A Jules Verne space opera ! seem to be really cool ! And I can imagine how it will look like... you should do this well, this is your style !

essencedesign
11-07-2004, 08:18 AM
Looking forward to another piece of true art from you my friend, happy to have you on board..Certian you will impress again :applause:

jddog
11-07-2004, 11:16 AM
Je ne sais donc pas si je pourrais terminer ce projet, j'en doute, mais voici quand même pour l'instant une idée qui me plairait beaucoup... qui peut paraître légèrement hors sujet, ou différente de ce qu'on peut imaginer pour un tel thème... mais l'essentiel dans notre passion, est de ce faire plaisir.

I like the concept, original and I suppose absolutely unique here... well I didn't every post, but this is really unique ! Love it ! I'm sure that can come out a great epic scene and... well somethings special lemogish stilish ! :D

Hope you can found enough time... :thumbsup: from a special swiss suporter :scream:

jdd

Virtuoso
11-07-2004, 09:31 PM
Two for the price of one...............English and French.......Already a unique start.....:arteest: A lot of thought Lemog............This will be deep and interesting.......Now I expect lot's of wonderful eye candy here,the sooner the better......:cool:

Lemog
11-08-2004, 05:46 AM
Cool idea ! One of my friend had this idea... A Jules Verne space opera ! seem to be really cool ! And I can imagine how it will look like... you should do this well, this is your style !Yes... I think it's sure now... I start :bounce:

gpepper
11-08-2004, 06:05 AM
Yeah ! Lemog Force be with us !

Lemog
11-08-2004, 06:13 AM
EssenceDesign -> thanks a lot for your support :thumbsup:

jddog -> I don't know if special lemogish stilish exist... but I'll try to do something of different... but certainly something of special... like me :scream: Big thanks to my prefered swiss suporter...

Virtuoso -> Yes Michael... I prefer to put here the 2 versions of the story... like that, if I forget something, I can read the french version... it's more fast for me, to don't have to translate the approximative english I wrote :D

Then... be happy good people, I post the concept sketch in a few hours...

Lemog
11-08-2004, 08:39 AM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1099906762_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1099906762_large.jpg)

This is the first image presenting the bottom of my thought, and especially, the style of the composition.
Of course, this image is a little poor, because there will be much more spaceships, styles and different sizes. The flying station will also comprise many details.
I hope this composition agree you will like the spirit and that you will want to see more.
If it's the case, I think to begin the modeling next night.
I don't know yet by which element I start. Certainly by the biggest vessels, that which is charged with the lines of carriage of many passengers, for the travels very far in the galaxy. Of course, there will be moreover little vessels, which them could be more personal means of transport, for displacement of the earth to the moon only, for example.

To follow.

JamesMK
11-08-2004, 08:42 AM
You now, Jules Verne was my absolute number one favourite author when I was around 12-13 years... I think I've read everything he wrote... Your concept here is like old Jules is around again doing a CGChallenge. As I know your style in modeling and texturing, I know this is going to be absolutely ace :cool:

Lemog
11-08-2004, 08:47 AM
Hi JMK... my name is laurent antoine... but just call me Lemog...

...not Jules V. :twisted:

mouah huhuhuhuhuhuhuhuhu

DimitrisLiatsos
11-08-2004, 08:49 AM
Amazing ..simply amazing...and what i am thinking is that i KNOW what the textures and general feeling will be....Lemog u hit jackpot with this ..this is going to be great :bounce:

Vive La France!!! :bounce:

Virtuoso
11-08-2004, 09:01 AM
Hi Lemog....................Beautiful with an air of mystery and ambiance........Jules verne yes,one of my favorites,I too can see this to a degree...I know in your hands this will be great to see progress and fun as well..........have fun and may all the potential come to fruition......beautiful feel and mood,just my cup of tea.........:arteest:

sonicstrawbery
11-08-2004, 09:04 AM
Very iconic !

I have a book called : Futurist Vintage of the XXe century, its a gallery book of many image made in the 50s about space exploration etc... things that people dreamed about but that we ll never reach...

Your image has really something from those years, the colors, the people seeing the ships, even the look of the ship a kind of old school design :) and it looks great !

I hop we could see more from your idea even if you have work for client... BUT YOU MUST FINISH THIS ONE !! :twisted:

lookinf forward for updates, good luck sir Lemog :wise:

Lemog
11-08-2004, 09:16 AM
Dimitris -> if I were completely sure of what I could do, I think that I would not to do it it's the prospect for the unknown things which perhaps will enable me to make it or not. To make or not to make, that's the question.
That Patrice Mac-Mahon saves France :buttrock:

Virtuoso -> I don't want to think to Jules Verne... I try to forget all of him... and I want to devote myself at that time, 1850, and not to his work of visionary.

Versiden
11-08-2004, 09:19 AM
beautiful sketch u have there...:thumbsup:

the brief says think along the lines of something for a book cover - you're definately on the right path here mate.
It looks so dream-like .. wow, can't wait for the final

Lemog
11-08-2004, 09:21 AM
cipher -> hmmm... I think your book is very interesting... and thanks for your comment... I don't have start the modeling, and it's too early to said it... but I hope to finish it... the subject starts to invade my spirit, I think that starting should be done soon. I will have to very properly manage my working time. We will see well.

Lemog
11-08-2004, 09:24 AM
beautiful sketch u have there...:thumbsup:

the brief says think along the lines of something for a book cover - you're definately on the right path here mate.
It looks so dream-like .. wow, can't wait for the finalA book cover... you've right... it's naturally come when I prepar the sketch upload... I sought a font adapted to the topic, and to this old time.

jddog
11-08-2004, 09:27 AM
wow... j'adore... I really like it. :applause: what a gerat sketch and concept ! Bravo.
jdd

terraarc
11-08-2004, 09:39 AM
Great sketch! The retro concept sound quite interesting and tempting!:thumbsup: I'll also give you a "go for the finish line" wish!

Happy modelling/brainstorming!:wip::arteest:

Lemog
11-08-2004, 09:40 AM
wow... j'adore... I really like it. :applause: what a gerat sketch and concept ! Bravo.
jddThanks to Swiss Peoples :thumbsup: m a is l e n t e m e n t e t t r a n q u i l l e m e n t... :D

Lemog
11-08-2004, 09:42 AM
Happy modelling/brainstorming!:wip::arteest:Thanks man... the true word is HAPPY... it's the most important thing for me... anf then, if I have too much occupation now... if I can be happy... to sleep is less important :eek:

mv
11-08-2004, 09:43 AM
Ahh, les navires voguant au gré des vents d'ether... nice eerie feel, spot on . Keep it up!

ninox
11-08-2004, 09:56 AM
I really like your concept ....it is very original.
I am looking forward to see more sketch from you .
I am sure the final image will be awesome.
good luck :D

Ninox

glim
11-08-2004, 09:59 AM
good sketch,:applause:
le design que tu presente ne t'es pas habituel, c'est tres épuré. t'es model le seront également ? ( qu'en je pense au foule de détails que tu a placé sur tes autres compositions ...

good luck

:)
Paris Way Of Live : Sub Job Sleep
Lemog Way Of LIve : Job Baby Challenge ( you don't sleep ?)
:)

Lemog
11-08-2004, 10:38 AM
Ahh, les navires voguant au gré des vents d'ether... nice eerie feel, spot on . Keep it up!
I hope well that the wind will be able to be carried, but not too far from this challenge nevertheless. let's go now...

Lemog
11-08-2004, 10:42 AM
Ninox -> I don't know if I done other sketches... I don't have a lot of time to work on this project, then, if I hope to finish, I must start the modeling now... :bounce:

Glim -> I don't think there's less details in this composition thant my oldest... For the moment, I know, there's not a lot of details in the sketch... but I have a big part of the different design of spaceships in my mind...

And cheers for my WOL :applause:

madshooter
11-08-2004, 11:10 AM
Nice concept and sketch. Can't wait to see the 3d version:thumbsup:

Saschi0815
11-08-2004, 11:10 AM
This is really the latest welcome ever seen in this forum......a big welcome, Antoine! Good to see that u take part in here! Another most important thread I've discovered today.... more shame on me:banghead: :banghead: for not finding it to the right time....excuse moi s'il te plait, Antoine!(oh my god, my last french-hour was 14 years ago...hope it's right ;-) )

...and as always your concept and your sketch is outstanding great - u know I love old, ancient things - and it's absolut great to see the connection between the past and the future like Jules Verne- this is epic, mate!!

Looking forward to see microscopic details and other filigree stuff from a master:arteest:

All the best to u

*subscribed* ;-)

Lemog
11-08-2004, 11:20 AM
madshooter -> thanks man :D

Sascha -> it's not a shame... there's too much interesting thread here... it's not easy to be everywhere... it's the same thing for me... (oops, I must go to see the one of Madshooter, I forget him too... sorry :shrug: )
PS: my birthname is : laurent :scream: huhuhuhuhuhu or lolo for friends...

yazguen
11-08-2004, 02:13 PM
Je le savais....je le savais.... :bounce: :bounce: :thumbsup:
Bon bin "good luck and especially good courage" copainngg

mosconariz
11-08-2004, 08:05 PM
Beautiful sketch monsieur Lemog!

Nice to find your thread :cool:

oldhobo
11-08-2004, 10:06 PM
really elegant, just got lifted away into this...
dang, I guess I wished I was on the same vacation as your lucky voyagers.

rattlesnake
11-08-2004, 10:13 PM
yes!...really nice start man!:thumbsup:
now let us see those mad 3d skillz!

Lemog
11-09-2004, 06:36 AM
Yazguen -> merci ami breton :)

mosconariz -> Gracias me amigo... estoy muy contento de te ver aquí, no sabía que participaba también, voy a ver tu thread rápidamente :bounce:

oldhobo -> Thanks man... immediat boarding :scream:

rattlesnake -> first 3d stuff... in few hours (midday for me:D )

Lemog
11-09-2004, 09:32 AM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1099996366_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1099996366_large.jpg)

This is the sketch of the first vessel... it's the biggest ship I will do, for mass people transportation, earth to moon.

Start of modeling come soon ;-)

DimitrisLiatsos
11-09-2004, 09:51 AM
:bounce: :thumbsup: :love: Love this illusion u are trying to bring to life...visionaire Laurent :bounce:

Lemog
11-09-2004, 09:58 AM
Yes Dimitris... follow me in my mind of dream... so far of the real life :wise:

Virtuoso
11-09-2004, 10:18 AM
I'll take 4 tickets in first class Lemog......I am sure you can get them for me eh? You are the builder/owner yes?;) .................beautiful old world charm.......with a futuristic twist......Too the moon with this would be something...........Or should I say "WILL" be something..........:arteest:

JamesMK
11-09-2004, 10:25 AM
Oh yesss.... We will see these things made out of wood and cloth and old metals right?

It will be so sweet.... :bounce:

Lemog
11-09-2004, 10:42 AM
Virtuoso -> I'm sure you've your place inside... with or without tickets... a question : the 3 other ticket are for who ?

James -> you have some doubt about wood, cloth and old metals... at this moment, I can again decide to do all ships like plastic model... with beautiful run-outs of glue :argh:

JamesMK
11-09-2004, 10:44 AM
at this moment, I can again decide to do all ships like plastic model... with beautiful run-outs of glue :argh:
No no no.... :banghead:

Virtuoso
11-09-2004, 10:50 AM
My brother the other half of the Virtuoso Bros and two beautiful maidens of course......:love:

prudence
11-09-2004, 11:02 AM
its very fresh bravo den

Andrey_SE
11-09-2004, 11:18 AM
I like the idea very much! Want to see where you will come with that.:bounce:

And I imagine kinda heavy metal sheets as a material. Or even some concrete. :thumbsup:

Lemog
11-09-2004, 11:22 AM
Hahahahah Andrey... concrete is a good idea... likle that, I can do two pictures... the first, in space, and the second inside ocean... :scream:

:zepedro:
11-09-2004, 11:42 AM
Hi Lemog

Im loving what you´re doing here! Marvelous sketchs :applause:
Closely following this one
And please don't abuse on the glue ;)

greets

edit:
Hahahahah Andrey... concrete is a good idea... likle that, I can do two pictures... the first, in space, and the second inside ocean... :scream:
inside ocean... in space.... Ok! Now you´re going full on Jules Verne ;)
Bring some "Voyages Extraordinaires" again :bounce:

Lemog
11-09-2004, 12:04 PM
You here :eek: Zepedro... the Airplane Lover... you see, there's airplane too here... a little bit ancestral but flying machine anyway... I don't know if I can put somewhere some "roundel"... :bounce:

flaeticia
11-09-2004, 05:38 PM
As i said it before, i love your work and the linda ferroni too ! :)
It's very well !

gpepper
11-09-2004, 06:13 PM
Lemog and his old school design ! So cool

Mhyrdin
11-09-2004, 08:53 PM
I don't how you will find time enough to achieve the realisation of your project but be sure

i will be here (and elsewhere) spying :curious: but heartening you :)

Lemog
11-10-2004, 05:41 AM
flaeticia -> It's a great pleasure and a true chance to see you here... I hope your presence give some luck. I'm too much happy you support me... and Linda Ferroni :D

Gilles -> old school design... mmmmmmmmmh is it a compliment ? hihihihihihihihihi I hope that's only the design which is old in me :scream:

Mhyrdin -> the SpyMhyrdin is watching me :eek: If I don't finish this project, that's will be my fest :twisted:

But the best chance I have... it's to have a lot of friends like yours :love:

Lemog
11-10-2004, 05:44 AM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100069074_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100069074_large.jpg)

Now... first step of the modeling...

The first vessel to go to the moon...

One of the 6 wings...

gpepper
11-10-2004, 05:55 AM
When I was younger, I was a fan of old airplanes ! the Voisin's brother are my ancestors ! So when I saw the first time your version of the Bleriot plane in 3D, I was happy to see somebody who do nothing but old mecanics !
So I am a fan of your style, "mais ça tu le sais déjà !"

taavi
11-10-2004, 06:49 AM
Hey Lemog!
I relly like your style. Its very far from "ordinary" concepts. Very dreamlike... I wish U Good luck in this contest :thumbsup:

Lemog
11-10-2004, 07:35 AM
Gilles -> I'm too confused... :blush:
:beer:

Taavi -> Thanks man... I'm happy you like that style :D

rattlesnake
11-10-2004, 07:58 AM
keep those nice updates coming my friend...is looking nice already!

yazguen
11-10-2004, 07:59 AM
idem what mhyrdin, how you arrive has to work also quickly ...? :eek: :eek:
:drool:

Lemog
11-10-2004, 08:13 AM
Jorge -> :wip:

Yazguen -> How I can do a lot of things in the same time... I don't know exactly... but perhaps I need to work a lot, like biggest lazy... or perhaps that I'm afraid, that the day of my death, I realize that I didn't have time to do all that I would have liked.

KennyM
11-10-2004, 08:16 AM
one thing I have noticed with our French neighbours is that many of you guys have a very artistic and fantastic imagination.

Apparently you are no exception:buttrock:

this is indeed a very original concept with a great atmosphere and lovely sense of symbolism.I love it:applause:

hope to see more of this soon, good luck and good progress :thumbsup:

Lemog
11-10-2004, 08:42 AM
Kenny -> Thanks for you for these sweet words, I hope to don't disappoint you with the next steps, cher voisin :bounce:

terraarc
11-10-2004, 08:58 AM
Fly baby! Fly!:bounce: (First tries fail, so there is a bounce effect)

Very good start on the wings :thumbsup:
Indeed very retro style! If you continue that kind of realisation the result will really look sweeeet!

(Don't take that "sweet" wrong, I think as another word for awsome)

Lemog
11-10-2004, 09:36 AM
terraarc -> no prob man... I like this word... sweet like me... sweet like a dream life... anyway, thanks for your support :thumbsup:

Lemog
11-10-2004, 11:52 AM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100091138_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100091138_large.jpg)

It's not a big update... but I'm so curious to watch quickly the first texture on this wing...

Then, I can continue that's remain ;-)

JamesMK
11-10-2004, 01:27 PM
Ah, very good start.. just they look I was hoping for incidently.

gpepper
11-10-2004, 04:04 PM
Gilles -> I'm too confused... :blush:

Don't be so shy ! Don't want you to marry me !

c'est juste un compliment ! je ne te demande pas en mariage !

Saschi0815
11-10-2004, 04:08 PM
Hi Lolo (hope it's ok to call u like that :-)) , this is what i've expected - absolutely clean and professional modelling:thumbsup:

...and I love this so called "retro" style. The texture is really great too. I saw your ICARUS project, so I know what us expect with this one:applause:

Continue rockin' us, Lolo:buttrock: Best regards from the cold Germany :-)))

KennyM
11-10-2004, 05:04 PM
if all your little updates are going to be of the same quality as this one, it will be difficult to get dissapointed :thumbsup:

DimitrisLiatsos
11-10-2004, 05:32 PM
Not only we started the NUT-modeling ...we also started posting and Nut-Lemog - Textures with it....Nut Bubble ! :bounce:

Cool work by that way, keep them coming .

flaeticia
11-10-2004, 06:41 PM
massive tearing :buttrock:
yo man !
represent the french touch ! :thumbsup: :scream:
i love the last render ! very nice ! :love:

uwil
11-10-2004, 07:06 PM
hey lemog, a futuristic and antique concept flying machine never fails to impress me. i'll be there for your final image. keep on......... :bowdown:

Virtuoso
11-10-2004, 09:25 PM
Not only we started the NUT-modeling ...we also started posting and Nut-Lemog - Textures with it....Nut Bubble ! :bounce:

Cool work by that way, keep them coming .......................Your funny Dimi.....you really make me laugh :bounce: .......Nut bubbles modeling!.......:applause:

And as for you Lemog.......The direction could not be better,what a beautiful start on modeling,and...................textures :eek: .......You just could not wait eh?Good for you.:thumbsup: ......have fun and create,go wild,it's already nice,and the promise for more is excellent.......fantastique all the way.................:arteest:

glim
11-11-2004, 11:22 AM
very great, good modeling and texture lemog is on forme :thumbsup:

bon suitage

bouledpue
11-11-2004, 11:28 AM
It's look good.
Like I said, I love this style we can see in the Jules Verne storys.

Lemog
11-12-2004, 07:23 AM
Gpepper -> I don't want a wife like a orange toy :scream:

Sascha -> no prob, you can call me Lolo... :twisted: Then, I hope to not to be to near of the Ikarus Project... this one i a new one... I trying to do something a bit different, certainly by the final way of the rendering and composition... let's see...

Dimitris -> mmmmmh... for the moment, I don't work with the same speed than the previous challenge... I think you see that... I hope to have more time in few week... but it's not sure...
And for the moment, little update by little update... no more choice for me :)

flaeticia -> I don't think I represente the French Touch... but one thing is sure, I represent the Lemog Touch... thank for your support miss :thumbsup:

uwil -> I'm happy you like... Thanks !

Michael -> you too make me laughing... I think you're the only one who give me too much problem to understand what you write :eek: hihihihihihihihihihihi

glim -> merci de ton passage Glim... et surtout, bonne chance et bon courage pour ton entrée :bounce:

bouledpue -> et toi, ton inscription, c'est pour quand ? :scream:

Lemog
11-12-2004, 07:25 AM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100247915_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100247915_large.jpg)

More details for the wing...

gpepper
11-12-2004, 07:35 AM
Gpepper -> I don't want a wife like a orange toy :scream:
I think you have already a wife !

adr
11-12-2004, 07:36 AM
Nice design Lemog, its remind me the old days with Above and beyond challenge hehe , what a days :) . Can wait to see more updates from you . keep rockin :thumbsup:

couba
11-12-2004, 07:56 AM
bonne chance ami

flaeticia
11-12-2004, 08:16 AM
flaeticia -> I don't think I represente the French Touch... but one thing is sure, I represent the Lemog Touch... thank for your support miss :thumbsup:

Exactly :)
Turtle impress me so much ... and you lol ! :thumbsup: :buttrock:

JamesMK
11-12-2004, 08:54 AM
The 19th century tech look is certainly safe in your hands, Lolo.... I can see it clearly. Those cylindrical attachments remind me of old porcelaine isolators for electric wiring.... Please make sure that at least 50% of what you model will never be visible in the final image... hu hu hu :D

Lemog
11-12-2004, 09:08 AM
gpepper -> are you in the police man ? :eek:

adr -> thanks for your comin... I see you're again in this challenge... there's too much interesting thread of friends here, sorry... I must go to see that another great project.... go go adr...

couba -> merci copain :thumbsup:

flaeticia -> if you are impressed by the turtle, imagines what you will feel in front of the hare :banghead:

James -> "Please make sure that at least 50% of what you model will never be visible in the final image" !!! I'm too much surprise to heard that of you my friend... I'm laughing a lot... I'm on the floor... the wabbitnutamazingdetailsman said that.... hahahahahahahahahaha... then... you can stop your barbecue/distributor now... there's yet too much details... and normal eyes can't see only 1% of the details on the final composition. :scream:

choptider
11-12-2004, 10:57 AM
finaly i find you!!
you enter the challenge pretty late?
i wish for you to win something this time:buttrock:
good job and imspirations.

Virtuoso
11-12-2004, 11:07 AM
You can fly to the moon with those beautiful wings...............looking wonderful,and the project is already in the fast lane.......Keep it coming Lemog...........Clean and a nice whimsical touch.............:arteest: :beer:

gpepper
11-12-2004, 11:27 AM
gpepper -> are you in the police man ? :eek:

No, I remember in one of your post that you told you just have a baby... I don't think you were pregnant yourself...
Perhaps you have some machine to make baby as often as you want !

Lemog
11-12-2004, 11:43 AM
choptider -> Yes, I'm finally here... I was to sad to don't participate... :shrug:

Michael -> You always have time to do some pretty comments... you're a great friend :bounce:

Gpepper -> Comment ça je ne peux pas être pregnant :) huhuhuhuhuhu ?
non mais :eek:

glim
11-12-2004, 12:39 PM
no lemog vin don't make Baby :twisted: hooooooaooaaaaoaooa

AirbORn
11-12-2004, 05:22 PM
VEry nice concepts, greet approach as well. It has a Da Vinci feeling to the design and colours too!

I was going to take a similare approach to the designs of my vehicals and airships, with a Da Vinci influence, but I haven't done any concepts then yet.

Great work!!! I look forward to your progress:)

Lemog
11-12-2004, 08:18 PM
AirbORn -> Thanks for your comment man... I'm happy to see a guy who have similar influence... I hope my project will agree you... I sure that I follow your interesting project too :applause: I see the first sketch and I like so much ! great art !

Lemog
11-12-2004, 08:24 PM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100294640_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100294640_large.jpg)

I can't resist to start textures of the wing... just to see...
I continue the modeling after that... remain me too much work I think... to finishing the first ship... to do the other ships, to do the station, to do... to do... I stop now.

JamesMK
11-12-2004, 08:28 PM
That's the classic Lemog look :applause:

Lots of work ahead... yes. Not a problem for a workaholic like yourself though... I just know that two months from now we will literally have to force you to stop modeling :D

rattlesnake
11-12-2004, 08:46 PM
That's the classic Lemog look
i agree with James...your style in each part of it...sweet textures!

Virtuoso
11-12-2004, 08:46 PM
To do,to do,to do................yes I know the feeling........But would we have it any other way...........;) ....................

.........................Un Opera Classique En train de naissance.....Pardonne mon Francais........:)

Lemog
11-12-2004, 09:07 PM
Thanks guys... but next year... if I continue to do 3d, I stop the ClassicLemogLookTouch... I must try another things no (for the next challenge)... :eek:
Well... for the moment, I'm focusing on this project... I'm already in the MoonShip... something funny, when I modelize a ship like this one... it's the same thing when I work at home... I'm build the elements as like I'm in the real one, with tool box (not the toolbox of Maya, but this one with tools very tools for the hands... :D ) (no problem for my head... it's too late)...

Today was a very hard day... I must go to my bed, inside the Moonship... for the travel to the dreamplanet :love:

centavrus
11-12-2004, 09:22 PM
very nice model and textures in color!:thumbsup: but i think that you could do less dirty staff on wing and not so regular -of couse you must ask yourself "why i put this texture in this way and not in other way?" thats a good question for doing any texture. keep on workin!

essencedesign
11-12-2004, 09:45 PM
Beautiful...in a seperate class...certianly has a uniquness ....keep inspiring us :arteest: :bowdown:

Lemog
11-12-2004, 10:14 PM
Centavrus -> I note your remark, but for the moment, the project is very young... and I think it's too early to considerate these textures as definitive. This rendering to present the model was done in Final Gathering... and for sure, this render is too much clean. And I don't want a photorealistic aspect. Then, you understand that the result I want is far that this wip picture...
Anyway, thanks for your interesting comment :thumbsup:

Lemog
11-12-2004, 11:18 PM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100305094_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100305094_large.jpg)

Before sleeping... I start the body structure of the MoonShip...

DimitrisLiatsos
11-12-2004, 11:45 PM
.........Not a problem for a workaholic like yourself though... I just know that two months from now we will literally have to force you to stop modeling :D

heheheh..u are soooo right...shall i send the squirrels at his place? :scream:

Lemog my friend....amazing work is popping out piece by piece..yes!

jdsb
11-13-2004, 02:34 AM
amazing style...love it so far...:):buttrock:

Vittorius
11-13-2004, 02:42 AM
Love your wing design:thumbsup:

My CG Challenge XVI - Grand Space Opera - 3D Thread (http://www.cgtalk.com/showthread.php?t=185732)

stork
11-13-2004, 04:26 AM
i have had a certain affinity for french animation artists for a long time, and you really look to fit the bill Lemog. I love this style and it has the "fantastic" (as in fantasy, but it is fantastic so far too) art style to it that i have seen in so many french animators pieces. i truly look forward to seeing this piece when it is done.

scootermaya
11-13-2004, 10:50 AM
Il est bourré de fans ce tread ou c'est une impression ?
Good luck !
(and I thought I was going to win before you join the challenge :-D )

Versiden
11-13-2004, 03:40 PM
:eek:

you have a great style going on there... it's very unique. I think it's great when you've found a style u like and u develop it further, experimenting is fun too but I really like your designs..

laterz

prudence
11-13-2004, 05:37 PM
hello my friend

your demonstration is very plaisant but with the tools of maya or max is not very difficult

to you to demonstrate that.

the tools /copie scale curve and blend and the tool reseau and other ;;;;;;

i respect your point of view but i think you are too more long .

i hope you enderstand me when i enderstand you .

so you animore den

mv
11-13-2004, 06:23 PM
prudence : si tu sais pas le dire en anglais... dis le en francais. En anglais tes reponses on toujours l'air assez aggressives, et plutôt bizzares. On dirait une critique constructive, mais en même temps on dirait pas.:shrug:

lemog : what can I say? great progress so far. Seems like you're trnaslating your concept quite well in 3d. Keep it up!

gpepper
11-13-2004, 06:33 PM
hello my friend

your demonstration is very plaisant but with the tools of maya or max is not very difficult

to you to demonstrate that.

the tools /copie scale curve and blend and the tool reseau and other ;;;;;;

i respect your point of view but i think you are too more long .

i hope you enderstand me when i enderstand you .

so you animore den

I didn't understand a single word...

Virtuoso
11-13-2004, 07:54 PM
Thanks guys... but next year... if I continue to do 3d, I stop the ClassicLemogLookTouch... I must try another things no (for the next challenge)... :eek:
:love:

What do you mean "If" you continue?:shrug: ............And as for style why would you quit something so few people can have of there own.......Your style can work in any project,to quit your own style would be a great loss..............So get back to it,and never lose that touch/style of yours....Bend it yes Lemog,but always keep it............:arteest:

I think alot of your direction,and with designs,modeling and then textures and lighting this will be a beautiful piece for sure...........:arteest:

Lemog
11-13-2004, 09:12 PM
Dimitris... jdsb... Versiden... -> Thanks

prudence -> it's not clear... like m@. and gpepper... I don't understand exactly what do want to explain me... are you trying to said that it's not necessary to have a Maya License doing simple shits like this one ?
Then, it's really that you want to say... I hope for you to have all experience and all the knowledge of your art to win this challenge :D

Virtuoso -> Thank you... but you know, there's a lot of different way to discover... so many things to discover... :thumbsup:

Lemog
11-13-2004, 09:20 PM
Vittorius... -> Thanks

stork... -> Your pretty words are so sweet for me... Thanks.

scootermaya -> a fish here, maybe :scream: but sure, with wings and steam engine...

JamesMK
11-13-2004, 09:25 PM
...shall i send the squirrels at his place? :scream:
Yes. We must send the squirrels before it is to late.

And I have no idea what this Prudence is on about, but if any model is broken down to the individual steps it was made from, every step would be a simple one. So.... what? :shrug:

jdsb
11-13-2004, 09:30 PM
prudence: Simplicity is complexity resolved.the simplest things in life can be the most amazing :)
Lemog:waiting for updates :thumbsup:

Lemog
11-13-2004, 10:15 PM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100387745_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100387745_large.jpg)

Mechanical parts of the system to move wings are in place now...

Lemog
11-13-2004, 10:17 PM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100387841_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100387841_large.jpg)

Close up of wings mechanical system...

jdsb
11-13-2004, 10:20 PM
thats awesome,again amazing modeling style so far :eek:

Rochr
11-13-2004, 10:26 PM
Great concept, and marvellous modeling. :)

Lemog
11-13-2004, 10:26 PM
Thanks JDSB... you're faster to post answer than me to post update man... :twisted: hihi

Lemog
11-13-2004, 10:27 PM
Great concept, and marvellous modeling. :)I'm happy you like that Rochr :D

Climax
11-14-2004, 04:19 AM
• Your images comes smoothly through my eyes and refresh my brain, man, if i feel so with your work so far, I will be watching every step you take in this challenge! and I can't wait to see the final image!

• Man, this "space Opera" really ROCKS!

Lemog
11-14-2004, 07:17 AM
Thanks Climax... If I can do something good for your brain... it's better that I can imagine then :bounce:

Lemog
11-14-2004, 07:18 AM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100420330_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100420330_large.jpg)

Structure and mechanics in color...

prudence
11-14-2004, 07:37 AM
oui bonjour

c'est vraiment super comme maitrise.

je ne voulait pas etre ni agressif ni dire un tas de chose que j'ai lu.

je pensais juste qu'il n'etait peut etre pas necessaire de montrer toutes ses etapes bien

que les deux derniers postes je comprenne mieux.

c'etait juste une remarque apres chacun fait ce qu'il veut.

sinon bravo c'est magnifique(understand sorry not enderstand)

a+

Lemog
11-14-2004, 07:47 AM
Merci Prudence... c'est beaucoup plus compréhensible ainsi... remarque, je ne vais pas te jeter la pierre là-dessus, vu que mon anglais ne doit pas être meilleur que le tient...

Alors sur la question de savoir pourquoi poster reégulièrement des détails, c'est parce que je me suis rendu compte avec le dernier challenge que les spectateur des ces sujets, ce qu'ils aiment par dessus tout, c'est de voir des images, des images de la progression, et pourquoi pas de belles images... c'est aussi pour cela que j'essaye de soigner chaque image rendu de ce WIP... ce n'est pas un simple snap du viewport.

Certe, le but de ce challenge est de réaliser la meilleure image, mais également, partant du principe que CgTalk est une grande communauté, il faut également essayer dans la mesure du possible de faire vivre cette progression, et de faire partager nos pensées et aspirations, avec toutes les personnes qui nous font l'honneur de suivre cette réalisation.

Car n'oublions pas une chose, nos images n'ont de valeur réelle qu'à travers les yeux de ceux qui les regardent et les apprécient... donc soignons nos spectateurs avant toute chose... le résultat de ce concours sera somme toute secondaire :scream:

I'm sorry for this text in french, but it's more easy to me for explain exactly what I feel...

flyingP
11-14-2004, 07:56 AM
well if this has anywhere near even the half of the detail you've put into that aircraft wip you have going in the WIP forum then I have no doubt that this too will be amazing.

Versiden
11-14-2004, 08:01 AM
textures looking great.. I really like your structure design, can't wait for the wings to be added.

prudence
11-14-2004, 08:14 AM
i understand / j'ai compris:eek:

Lemog
11-15-2004, 07:16 AM
well if this has anywhere near even the half of the detail you've put into that aircraft wip you have going in the WIP forum then I have no doubt that this too will be amazing.I hope to don't add many details like the Dewoitine... I'll risk to finish this challenge in one year... I must try to slow down this desire a details :scream:

Versiden -> me too... :)

Prudence -> cool :buttrock:

terraarc
11-15-2004, 07:32 AM
Wow! It seems to me like you're trying to make it mechanically and functionally "fly to the moon"! A lot of mechanical and technical stuff there! :applause:

And the textures give a certain warm feeling!

Keep it up!:bounce:

Lemog
11-15-2004, 07:54 AM
Wow! It seems to me like you're trying to make it mechanically and functionally "fly to the moon"! A lot of mechanical and technical stuff there! :applause:

And the textures give a certain warm feeling!

Keep it up!:bounce:This love of the technique and the things which can function, that is stronger than me :twisted:
Thank you for your good comments... I must continue now... update :D

KennyM
11-15-2004, 07:56 AM
textures add a lot to the dreamy mood, very good job.
this will be a real treat when done, can't wait :bounce:

Lemog
11-15-2004, 07:56 AM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100508992_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100508992_large.jpg)

The shape of the hull...

Lemog
11-15-2004, 07:57 AM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100509058_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100509058_large.jpg)

...and with the structure.

JamesMK
11-15-2004, 08:36 AM
Totally nifty of course! Tell me, how about having the hull slightly translucent, like made of cloth like a super-light sailplane?.... having that structure backlit, with the inner construction casting shadows inside... it would look marvellous.

Lemog
11-15-2004, 09:05 AM
Yep... I understand what you think... I think it will be fantastic... it's not exactly what I want to do... but it's a true good idea... I keep it in a corner of my mind... cheer JamesMK

euh... I'm thinking to something... with your idea... I must do all parts and details inside the MoonShip :argh:

JamesMK
11-15-2004, 09:16 AM
euh... I'm thinking to something... with your idea... I must do all parts and details inside the MoonShip :argh:
Yeah, but face it - honestly you would have done that anyway :D

Lemog
11-15-2004, 09:32 AM
Hahahahahaha James... Damn, you know me better than me :banghead:

Saschi0815
11-15-2004, 10:51 AM
Bonjour Mr. Detailman,

this reminds me of the MF Contest, Lolo:scream: Your insane details going in the microcosmos, this is so nuts...and absolutely fantastic:bowdown: U rock my friend!

I hope to don't add many details like the Dewoitine... I'll risk to finish this challenge in one year... I must try to slow down this desire a details
LOL - tell that to the marines - you're a fanatic for details:buttrock: :love:

U're da man!

Lemog
11-15-2004, 11:05 AM
hahahahaha... no Sascha... this time, I try to do less details... there's here other detailscrazy than me... I don't say any name, cause they're friends :scream:

gulliver3
11-15-2004, 12:46 PM
good to see you here again Laurent!
it's a very nice start, gohead .... :buttrock:

Lemog
11-15-2004, 01:15 PM
Yop yop... thanks for your support Serge... you're not register for this challenge my friend ? I don't see your thread here ? :D

gulliver3
11-15-2004, 01:28 PM
Yop yop... thanks for your support Serge... you're not register for this challenge my friend ? I don't see your thread here ? :D i know , i think , i think ....:rolleyes: maybe i'll gonna jump in this challenge .....lol
hu hu hu

Lemog
11-15-2004, 01:37 PM
GO GO GO Serge :beer:

DimitrisLiatsos
11-15-2004, 02:06 PM
Yeah, but face it - honestly you would have done that anyway :D

Not to mention your NUT ANALYTICAL-MUST WORK-BUBBLE Modeling ..man...u are actually building this from inside out ...weeeeeeeeeeeeeee...OLALA! :bounce:

I like u NUTSO French man! ...

Gunilla
11-15-2004, 02:19 PM
This thread is soo impressive! Wonderful modeling, insane detailing and above all very cool idea and style - will keep an eye on this one for sure:thumbsup:

DimitrisLiatsos
11-15-2004, 02:22 PM
This thread is soo impressive! Wonderful modeling, insane detailing and above all very cool idea and style - will keep an eye on this one for sure:thumbsup:
Yeah...don't u hate this guy ...:scream: ...wait till he starts poping out some super duper textures nd shaders....weeeeeeee....NUTS!

Lemog
11-15-2004, 02:50 PM
Gunilla -> Thanks you want to following this thread :)

Dimitris -> What the PotatoeHead said ? can you say me how much polygon you have on your project man ??? and after, you said that me who done too much details on my models ??? let's me laughing... This time... I have an another challenge... less than 1 000 000 polygones.
I've always an old machine... an old steamPC :D

Lemog
11-15-2004, 07:50 PM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100551842_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100551842_large.jpg)

Always the MoonShip modeling, with the first view for top of hull/cabin...

Lemog
11-15-2004, 07:52 PM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100551948_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100551948_large.jpg)

...another view of the cabins.

bouledpue
11-15-2004, 09:20 PM
It's look like really nice.

DimitrisLiatsos
11-15-2004, 10:15 PM
....
Dimitris -> What the PotatoeHead said ? can you say me how much polygon you have on your project man ??? and after, you said that me who done too much details on my models ??? let's me laughing... This time... I have an another challenge... less than 1 000 000 polygones.
I've always an old machine... an old steamPC :D

...me...potatoe Head ...aaaaa hahahahahahah :scream: :scream: :scream: ...about 1.960.000 polys..... :scream: :scream: ...crazy Frenchie nuts!!! :thumbsup: ...ua re doing awesome job once more man....

Lemog
11-16-2004, 06:39 AM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100590780_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100590780_large.jpg)

The hull is now finish...

Versiden
11-16-2004, 06:52 AM
wow, great update... I'm amazed at how you've approached this, even modelling the underlying structures that won't be seen...

excellent man.

Lemog
11-16-2004, 07:10 AM
... even modelling the underlying structures that won't be seen...
I know man... I think you've understand how I walk... I like to do all parts who permit me to do something which can function, or almost :scream:

KennyM
11-16-2004, 07:46 AM
the hull is now not only finished, it's looking amazingly beautiful.

thanks for upping the wips in order so we can see how you constructed the model, very interesting.
now I'm curious to see one of those uber textures on them, which we all know you like to make :scream:

terraarc
11-16-2004, 07:57 AM
Nice going! You seem to have a steady pace on this one! Steady and sure!:thumbsup:

The results is always looking "sweet as candy" :applause:

Waiting for more updates

JamesMK
11-16-2004, 08:13 AM
A very elegant hull I must say... it's like a combination of the Vernesque concepts and some kind of fin de siecle atlantic crossing passenger ship design for the 19th century society... and also a big cigar!

Lemog
11-16-2004, 08:20 AM
KennyM -> now, I know what it remains to me to do don't disappoint you, some beautiful textures :scream:

terraarc -> Thanks man :)

Lemog
11-16-2004, 08:22 AM
A very elegant hull I must say... it's like a combination of the Vernesque concepts and some kind of fin de siecle atlantic crossing passenger ship design for the 19th century society... and also a big cigar!Yes... I thonk you have lot of chance... 3 different things for the same price... I could also make you some facilities for the payment :cool:

erlik
11-16-2004, 10:15 AM
Mmmm. I should have visited this thread earlier. I'm a sucker for steampunk. :thumbsup:

Will you call it Nautillus? :D

JamesMK
11-16-2004, 10:20 AM
Yes... I thonk you have lot of chance... 3 different things for the same price... I could also make you some facilities for the payment :cool:
Yeah, I was kinda hoping for some sort of volume discount :D

Lemog
11-16-2004, 10:23 AM
Will you call it Nautillus? :D
No, I found something of more original : The MoonShip :D hahahahahahaha

Lemog
11-16-2004, 10:27 AM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100604474_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100604474_large.jpg)

And now, the boiler of the steam engine.

stefgrafx
11-16-2004, 10:40 AM
oui c´est assez original... tres jules verne... pas trop look star wars... quoique l´épisode 35... au tout début... peut etre ;) a suivre
-------------------------------------------------
original concept , but not sure I will take this craft to go to the moon... too cold out there ;)

mv
11-16-2004, 10:42 AM
Une suggestion de nom : le "Selenoscaphe" selenè = lune / skaphè = barque (-> scaphandre, bathyscaphe)

looking good so far. Nice design. Those "hublots" look very twentieth century though imho. Maybe more round and riveted? dunno if they really thought about the threat of spacial void at this time. Keep it up!

Lemog
11-16-2004, 11:04 AM
stefgrafx -> Hey... do you know where is possible to download this episode ? :scream:

m@. -> a good idea the name of "Selenoscaphe"... I think I keep it for a next ship... with round "huboots" :eek:
You see... I try to do details of the Moonship a bit like the 1850 design... but with some parts a little in shift, temporal or not... at this time, the visionnary will think/dream to fly only in the sky... and here, their dreams are transposed in the space... then, I must modifie a little their ideas...
In this project, there will be 2 or 3 characters, of which a woman in "crinoline", but certainly, with a helmet on the head... the mixture of the kinds :)

JamesMK
11-16-2004, 11:37 AM
---with round "huboots" :eek: ---
I vote for "huhuhuboots" :lightbulb

Lemog
11-16-2004, 11:48 AM
Sorry James, but my fingers are larger than the keys of the keyboard...

...you know... it's not easy with two left hands :argh:

Lemog
11-16-2004, 04:33 PM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100626406_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100626406_large.jpg)

The other parts of the steam engine.

JamesMK
11-16-2004, 04:36 PM
Marvellous. You're spoiling us with all this detail, monsieur...
Have the ninja squirrels arrived yet?

Lemog
11-16-2004, 05:01 PM
For this moment, it's a bit late and it makes already night. I'm afraid which the ninja squirrels lost.
Tomorrow, when it's dawning, I would send Mulder & Scully Potatoes and Co to seek it, don't be anxious my friend :scream:

Chug
11-16-2004, 05:11 PM
I have to warn you, I really don't like all those steampunk, or retro-tech universe (except what did Virtuoso, but it's different), so, I won't be able to criticize your work because of my personal tastes, my opinion would be biased. But I can still tell you that technically, it looks great, everything works fine, and you seem to be someone that wants his creation to be plausible. So, for now, what you did "works" and seems pretty much in place with the universe you've created, we can feel the naive ideas of those hopeful adventurers :)

Lemog
11-16-2004, 05:24 PM
Thanks for your comments Chug... I know that... this style of project, either we likes, or we hate, no alternative, and I undestand your tastes and I respect them.

This is an universe of dream which agree me to explore, I will continue that, knowing that it's not with such project that I could win this challenge. this challenge is before a whole challenge against myself, and that one, I hope to gain it... :scream: seen you soon man !

gpepper
11-16-2004, 06:59 PM
Comme elles butent les roues de ta machine ! Il me faudrait 20 pieds de chaises fait par le même tourneur s'il te plait ! J'ai un salon Louis XVI à rénover !
Vraiment cool ta mod ! vite la suite !

flaeticia
11-16-2004, 07:40 PM
As I told you in French before, you are very strong and I LOVE your work:thumbsup:
Continuous you tear!:buttrock:

Excuse me for my so bad english !

Lemog
11-16-2004, 08:00 PM
Comme elles butent les roues de ta machine ! Il me faudrait 20 pieds de chaises fait par le même tourneur s'il te plait ! J'ai un salon Louis XVI à rénover !
Vraiment cool ta mod ! vite la suite !Je sens comme une pointe de jalousie Gilles... t'aimerais bien la même chose dans ton séjour je suppose:bounce:

As I told you in French before, you are very strong and I LOVE your work:thumbsup:
Continuous you tear!:buttrock:

Excuse me for my so bad english ! Just one thing to say... thanks to watching here... your support is awesome :wavey:

gpepper
11-16-2004, 08:09 PM
Je sens comme une pointe de jalousie Gilles... t'aimerais bien la même chose dans ton séjour je suppose:bounce:
You're right ! I dream of that !
Don't get decentralized by my jokes ! you have to work !
:D

Lemog
11-16-2004, 08:21 PM
I work... I work... but it's not easy... I've my babe in my arms :shrug:

I do an update in few minutes... don't move Gilles :bounce:

Lemog
11-16-2004, 08:24 PM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100640251_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100640251_large.jpg)

The connecting rod assembly which connects steam engine to wings now is finished...

Lemog
11-16-2004, 08:25 PM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100640340_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100640340_large.jpg)

...an another view of the same new parts.

gpepper
11-16-2004, 08:27 PM
Just one question: What is the type of render you use ?

Lemog
11-16-2004, 08:35 PM
Final Gathering of Turtle... satured blue environment and hard orange spotlight... nothing more simple :scream:

flaeticia
11-16-2004, 08:38 PM
I think it's turtle again

And its very beautyful !
Nice work !
Excellent ! your work advances quickly :buttrock:

flaeticia
11-16-2004, 08:39 PM
ralalala !
You ll be more speed than me :) :thumbsup:

centavrus
11-16-2004, 08:50 PM
Than further the more interesting!:scream:

JamesMK
11-16-2004, 09:07 PM
Read my lips: slow down.

You're really putting the 'steam' back in steampunk with this construction... and to my delight I see it comes complete with a coat hanger! :D

WazaR
11-17-2004, 12:13 AM
Talk about detail!!
I like the unique style. Just wondering how the lasers are going to be powered? I mean, you are going to have lasers right??? A space opera is not complete without laser blasters....

Well perhaps not. But I like the work so far.

gpepper
11-17-2004, 05:30 AM
Turtle, I think you talked about it few posts ago, but I wasn't sure... Cool ! Thanks !

Lemog
11-17-2004, 05:48 AM
flaeticia -> MDR... I like too much your "ralala"... Then, thanks again :)

centavrus -> I'm quite happy that you appreciate. :wavey:

JamesMK -> hahahahaha... the coat hanger... I can't slow down now... remain me a lot of thong to do... but I think to do less vessels than envisaged. I hope to finish this one this week :scream:

WazaR -> For this ship, no weapon, this one is only passagers of regular lines to the moon. But I've thinking to a sort of interceptor, for police forces, to assure the security on this lines. A ship more small than the Moonship, but more faster, and effectively, armed. With laser, I don't know, but maybe, a canon-laser build with technologies of 1850 :D

Lemog
11-17-2004, 05:52 AM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100674365_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100674365_large.jpg)

All the mechanical parts are in the ship structure...

Lemog
11-17-2004, 05:54 AM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100674447_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100674447_large.jpg)

Close-up of the mechanical parts...

Lemog
11-17-2004, 05:55 AM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100674541_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100674541_large.jpg)

An another view...

stork
11-17-2004, 05:56 AM
i love this, i dont think like this at all, i am way more technical (and by that i mean literal and bound in my art by my physics classes) and such, but this is truly, truly, awesome as a theme goes Lemog. WOW

gpepper
11-17-2004, 06:05 AM
Another invisible parts ?

Lemog
11-17-2004, 06:47 AM
stork -> yes, this technical style is shifted in time, it's that which I like in this project... anyway, thanks for your comments :thumbsup:

gpepper -> gnagnagna... for the moment, no more invisible parts for these ship... :D

terraarc
11-17-2004, 07:02 AM
Eeeerrrrr, so you work as a mechanical engineer!:D

Please stop doing this! I'm not having fun at all!

( :applause::buttrock::bounce::thumbsup: )

.....so what? I'm a liar!

Incredible-hidden-mechanically correct- DETAILS!:eek:

Versiden
11-17-2004, 08:57 AM
ok, now your're crazy...

markovicd
11-17-2004, 09:11 AM
really nice amount of detail and some nice style u got there... :)

rattlesnake
11-17-2004, 09:14 AM
wow friend this is looking really awesome!!:applause:
no crits here...

KennyM
11-17-2004, 09:22 AM
at least give us some flaws to comment on and criticise :sad:

jk, great mechanics, and damn your modeling skills, they are too sweet!:scream:

I keep coming back to look at your pics and keep hurting my eyes with every new update, carry on, torment us further...please :twisted:

Lemog
11-17-2004, 10:38 AM
terraarc -> you've right... I stop this ship soon... and begin an another one :scream:

Versiden -> just a little bit... but as much as all the people who are here :scream:

markovicd. -> :)

rattlesnake -> :wavey:

KennyM -> if I understood well, I can continue then. :buttrock:

Lemog
11-17-2004, 10:56 AM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100692561_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100692561_large.jpg)

structure, steam engine,and mechanical parts... with the wings now.

Lemog
11-17-2004, 10:58 AM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100692714_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100692714_large.jpg)

another view ;-)

DimitrisLiatsos
11-17-2004, 10:59 AM
Holy freaking bubbles....and the crazy modeling has gone...errr....mad :scream: ...i like the way u think before construct something friend.....beautiful work :bounce:

JamesMK
11-17-2004, 11:11 AM
Oh, nice to see the parts put together... very nice indeed.

bouledpue
11-17-2004, 11:33 AM
OOOOhhhh, great.
Very... poetic ;)

Saschi0815
11-17-2004, 11:35 AM
Hi Lolo, pls excuse my late replies i always do...:banghead: :wip: ...too much work, too less time ->my wife's always disappointed, but i think u know that matter....;-) (**oh i hear her steps coming close, have to write fast....**)

....machines, old, ancient machines, bronce and messing - oh man, i love that and after watching your new entries i regret a little bit not doing such things compared to my slimy, evil creature-ships....your entry is defintive one of my absolut favorites and especially the knowledge I've got about your skills tells me that u could be a contest-winner:applause:

Anyhow, best regards from da german-man :-)

glim
11-17-2004, 11:43 AM
c'est magnifique tu ne déroge pas à ton style du détails et c'est cool. et tu avance vite ... je reste reveur
:thumbsup:

Lemog
11-17-2004, 12:40 PM
Dimitris -> In fact... I've do all in real wood... and it's not rendering but photos :twisted:

Sascha -> I see you have some problems with your wife... hahahaha... me no ! she don't know that I'm doing this challenge... I'm only working of this project in the middle of the night... the only moment I have time... between two feeding_bottle :buttrock:

James, Bouledpue, Glim -> :love:

erlik
11-17-2004, 04:08 PM
Let see if I understand this.

The engine is going to be in the open cockpit? If not - and if I may ask - why such detail? Just because you can? :D

BTW, wouldn't the small wheels need cogs?

JamesMK
11-17-2004, 04:11 PM
and if I may ask - why such detail? Just because you can? :D
The great Lemog moves in mysterious ways... but I think you answered your own question there :D

Lemog
11-17-2004, 04:12 PM
http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100711538_medium.jpg (http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/5091/5091_1100711538_large.jpg)

The arrow of the nose now, and the tail... Fir the tail, I ask me a question... in cross or only the vertical surface...
I we want something real... horizontal and vertical is better, but for the design... I don't sure.
I think for the moment to keep the version in cross...

Lemog
11-17-2004, 04:23 PM
Let see if I understand this.

The engine is going to be in the open cockpit? If not - and if I may ask - why such detail? Just because you can? :D

BTW, wouldn't the small wheels need cogs?Why these details... only because I like too much... I take a lot of pleasure to do that... and these details are visible, in the Wip...
And a little bit in the final image, but just a little :banghead:

Maybe you think I'm crazy... I can't say the opposite :scream:

[wr]JeFf
11-17-2004, 04:29 PM
Very nice work lolo ;)

I like all those details ! Very good luck to lead this project to the end ;)