PDA

View Full Version : Grand Space Opera 3D Entry: Andres Ontaneda

thesuit
10-18-2004, 02:25 PM
Andres Ontaneda has entered the Grand Space Opera 3D.

thesuit
10-18-2004, 05:08 PM
Ok lets get it on!
Analogy and metaphor I envoque you!!!

thesuit
10-19-2004, 05:04 PM
ok heres a first sketh but im defenitely not feeling this one.
i dont know why i post it anyway...
http://www.blueprint3d.com/cgtalk/gso3d/sketch01.jpg

Designer2
10-19-2004, 05:06 PM
will this looks realy rough, I will be here to check out your progress and see how details will be.:)

Crusty_Butt
10-22-2004, 01:04 AM
To me it looks like a modern civilization rising up out of an older one. not sure if that is what you meant, but it could be cool - Older civilizations on the bottom, getting more advanced as you go up. Kind of like how the city in the 5th Element was set up.

Good luck,

Bret

Valandar
10-22-2004, 01:23 AM
Depending on the final POV, this could also be the view of someone looking up, through the normal skyscrapers of a city, looking at the towering arcology where the "Higher Ups" live, if you pardon the pun. If the final image has a similar color scheme and mood, I predict it being very haunting.

GriNGoLoCo
10-28-2004, 10:09 PM
OMG Andres Ontaneda. You are famous at my university. USFQ :D . Una pregunta eres ecuatoriano? Porque abajo de tu nombre en este post en "Location" te pones "Highlands" Acaso te da vergûenza decir que eres ecuatoriano?

bueno suerte con tus cosos en el grand space opera 3d y 2d. Espero que te vaya bien.

saludos!
GriNGoLoCo (estudiante 2do año animacion).

thesuit
11-04-2004, 02:06 PM
OMG Andres Ontaneda. You are famous at my university. USFQ :D . Una pregunta eres ecuatoriano? Porque abajo de tu nombre en este post en "Location" te pones "Highlands" Acaso te da vergûenza decir que eres ecuatoriano?

bueno suerte con tus cosos en el grand space opera 3d y 2d. Espero que te vaya bien.

saludos!
GriNGoLoCo (estudiante 2do año animacion).Hola GringoLoco,
Si antes decia Ecuador pero luego le cambie por highlands a partir de un chiste de que quito deberia ser llamado highlands... fue a partir de un comentario en uno de los foros. Que interesante comentario de un ecuatoriano cuyo nick es gringoloco jaja :D
Yo? famoso? no creo realmente... pero igual gracias por el comentario. Solo voy a participar en 3d. Eso si me da el tiempo... 2d ojala

Suerte,

PS: Quien eres?

GriNGoLoCo
11-04-2004, 09:55 PM
Me llamo Francisco Galárraga, soy estudiante nuevo de la U que recien esta entrando a segundo año. Sigo animación, y quiero tambien seguir diseño y ilustracion... habra que ver! cuidese muchacho... soy pana del sensei capi y del chino

ahi nos vemos!
GRiNGoLoCO

PS: GRiNGoLoCo es apodo

SnakeFarlow
11-29-2004, 04:01 PM
Hola que tal, Que interesante saber que los ecuatorianos estamos dandole a esto del 3d, somos muy buenos y debemos demostrarlo. Soy de Quito y estudio en la cato.

Vamos al caso... me gusta tu sketch, porque es simple y dice todo lo que tiene que decir. Para todos los que esten leyendo este mensaje !ASI SE HACEN LOS BOCETOS CONCEPTUALES!, aprendan de mi compatriota que no pierde el tiempo con imagenes en 3d o super 2D a todo color para mostrar un concepto.
El unico consejo que podría darte viendo tan poco de tu trabajo, es que no utilizes la perpectiva central en tu imagen, Esa gran esfera no debería estar precisamente en el centro, Es preferible escoger un cuadrante de la pantalla hacia la izquiera o hacia la derecha, los estudios dicen que la moyoría de personas al ver una imagen a gran velocidad se concentran en el lado izquierdo de la imagen. Asi que rompe con esa simetría en la composición.

Eng: I like your sketch, becouse it is simple buy says everytingh it has to say. To everyone that is looking this mesaje !THIS IS THE WAY A CONCEPT SKETCHES SHOULD BE DONE! learln lf mi contryman that in not loosing his time whit 3D images or super 2D images with full color only to show a concept.
The only advice I cold give seeing this little of your work, is don't use a central perspective in your image. That big sphere should not be precisly on the center, your rather choose a qudrant of the screen to the left or rigth. The studies say that the most of people when they see a fast image, se concentrate in the left side of the image. So brake that simetry in your composition.

Snake Farlow. The rogue.
Take a look of my work. www.cgtalk.com/showthread.php?t=184160&highlight=Snake+farlow (http://www.cgtalk.com/showthread.php?t=184160&highlight=Snake+farlow)

PD. Fuera Lucio!!!

SnakeFarlow
11-30-2004, 03:25 PM
hola de nuevo. Utilizo el 3Dmax6, pero estoy abierto a aprender la mayour cantidad de programas posibles.

Snake Farlow. The rogue.

CGTalk Moderation
01-19-2006, 01:00 PM
This thread has been automatically closed as it remained inactive for 12 months. If you wish to continue the discussion, please create a new thread in the appropriate forum.